KudoZ home » Turkish to English » Other

mulazim

English translation: Lieutenant


09:37 Jul 2, 2002
Turkish to English translations [PRO]
/ osmanli tarihi
Turkish term or phrase: mulazim
kaimakam mulazimlarindan olan.....
rg66
English translation:Lieutenant
Explanation:
Şimdiki teğmen rütbesi
Selected response from:

Gamze Ozfirat
Grading comment
Tesekkurler
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Lieutenant
Gamze Ozfirat
4 +1novice / assistant functionary
Antoinette Verburg
4assistanterhan ucgun


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Lieutenant


Explanation:
Şimdiki teğmen rütbesi

Gamze Ozfirat
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 26
Grading comment
Tesekkurler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  erhan ucgun: kaymakam muavini
56 mins
  -> Birincil anlamı teğmen, ve tabii burada assistant olduğunu anlamak için profesör olmaya gerek yok.

agree  1964: BU askeri bir terim olmakla beraber sözlüklerde var ve zaten Osmanlıda mülki idare askeri esaslı
1 hr
  -> Teşekkür ederim

agree  Umit Altug: Lieutenant terimi askerlik dışında da kullanılır. Burada tam uymuş, yani "one who acts in place of or represents a superior" (American Heritage Dictionary)
6 hrs
  -> Teşekkür ederim. Zaten kelime Fransızca'daki lieu+tenant = "yeri tutan" kökünden geliyor. Belli ki eskiden yerel bir otorite makamı imiş.

agree  Omer Esener: Askerlikte kullanim boyle (mulazim evvel (astegmen), mulazim sani. Sivil hayatta "yardimci" ve bazan da "Deputy=Vekili" olarak
7 hrs

agree  senin
629 days

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
assistant


Explanation:
yardımcı memur anlamına geliyor
doğrusu MÜLAZIM

erhan ucgun
PRO pts in pair: 174

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
novice / assistant functionary


Explanation:
mülazym:
(Ott. hist.) novice; assitant functionary


    Redhouse
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wandadorff
22 hrs