KudoZ home » Turkish to English » Other

merhaba tanışabilirmiyiz hanfendi

English translation: Hi, may I introduce myself, my name is.... (mehmet)


08:47 May 17, 2003
Turkish to English translations [Non-PRO]
Turkish term or phrase: merhaba tanışabilirmiyiz hanfendi
bayanla tanışmak
mehmet
English translation:Hi, may I introduce myself, my name is.... (mehmet)
Explanation:
Ooops, kolay görünen zor sorulardan:) Varsayalım bir partidesiniz:
Hi, my name is Mehmet, how are you?
Hi, I'm Mehmet, and you?
Hi, may I introduce myself...?
Hi, may we chat?
Hi, may we talk?
Do you mind if I introduce myself?
Hope you don't mind if I introduce myself?
Hatta belki sadece Hi! bile yeterlidir.
Vesaire diye gider ama please don't use something like the above! "Meet" toplantı yapmak anlamına gelir genellikle, bir hanımefendiye toplantı yapalım mı denilmez.
Acquainted günlük konuşmada asla kullanılmaz!!! Tek alacağınız yanıt, "huh??" olur.
Selected response from:

sevinc altincekic
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +11Hi, may I introduce myself, my name is.... (mehmet)sevinc altincekic
5 +4Hi, I am Mehmet, you?xxxCaner
5 -1Hello, could we meet (could I get acquainted with you) lady/madam?shenay kharatekin
3tanışabilirmiyiz - ingilizcehbrc87


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Hello, could we meet (could I get acquainted with you) lady/madam?


Explanation:
hello/hi
tanışmakİş Dünyası tanışmak to get acquainted with sb
İş Dünyası tanışmak to be acquainted with each other
İş Dünyası tanışmak to know one another
İş Dünyası tanışmak meet
İş Dünyası tanışmak pick up with sb
İş Dünyası biriyle tanışmak to make sb's acquaintance



--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-17 08:55:05 (GMT)
--------------------------------------------------

biriyle tanışmak to strike up an acquaintance with sb
İş Dünyası biriyle tanışmak contract an acquaintance with sb
İş Dünyası biriyle tanışmak form an acquaintance
İş Dünyası biriyle tanışmak make the acquaintance
İş Dünyası biriyle tanışmak meet sb
İş Dünyası biriyle tanışmak pick up acquaintance with sb
İş Dünyası biriyle tanışmak rub elbows with sb
İş Dünyası biriyle tanışmak strike up an acquaintance



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Please let me introduce myself ....
44 mins
  -> ok, introduce yourself

agree  Olga Demiryurek: with Tayfun - as simple as that
1 hr
  -> thnx

disagree  sevinc altincekic: günlük konuşmada bunların hiç biri kullanılmaz, agree diyen arkadaşlar da niye agree demişler anlamadım. Şenay siz de sakın abuk bir biçimde gene negatifsiniz demeyin, çünkü bariz biçimde bu duruma uygunsuz önerdiklerinizin hepsi.
1 hr
  -> günlük ya da değil, diyecek bir şey bırakmamışsınız helal size yani...

disagree  Selcuk Akyuz: Sevinç, gerekli açıklamaları aşağıda yapmış
3 hrs
  -> hiç şaşırmadım ve I do not mind

disagree  Ayse White: Senay, maalesef bu gunluk konusmalarda kullanilmaz. Bir erkegin bir bayanla tanismasi, may I introduce myself ile olur.
9 hrs
  -> pekiii

disagree  Nilgün Bayram: Sevinç hanım açıklamış.
10 hrs
  -> ok

disagree  Gaye Terzioglu-Booth: Dedigin sekilde Could we meet = gorusebilir miyiz anlamina geliyor Senay. Bilmemek ayip degil ama ogrenmemek cok ayip. Asagidaki aciklamalarindan ogrenebilirsin dogrusunu ve birgun bu bilgiyi kullanman da gerekebilir, komik duruma dusmek onlenir.
17 hrs
  -> tavrınızla komik duruma düşen sizsiniz. Sizin gibi komplekslerim ve iddiam yok.

neutral  Umit Altug: Bir öneride bulunuyorsanız eleştiriye de tahammül edebilmelisiniz. Bu şekilde cevap vermenize gerek yok
1 day22 hrs
  -> eleştiriye tabii ki tahammül ediyorum ama bu kadar agresif eleştirilere de hiç gerke yok değil mi? Bazı şeyleri hala farketmiş olamamnız çok garip. Bunu öncelikle sizin anlamanız gerekir. Herkesi çok daha iyi tanıyorsunuz bize göre. Onlara da aynı uyarıyı

agree  xxxlingoturk
2 days13 hrs
  -> teşekkürler...........................

agree  sersan: evet, could we meet, gorusebilir miyiz, bulusabilr miyiz anlamina geliyor. Bence en iyi yaklasim Tayfun'un. May I introduce myself...
6 days
  -> doğru

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +11
Hi, may I introduce myself, my name is.... (mehmet)


Explanation:
Ooops, kolay görünen zor sorulardan:) Varsayalım bir partidesiniz:
Hi, my name is Mehmet, how are you?
Hi, I'm Mehmet, and you?
Hi, may I introduce myself...?
Hi, may we chat?
Hi, may we talk?
Do you mind if I introduce myself?
Hope you don't mind if I introduce myself?
Hatta belki sadece Hi! bile yeterlidir.
Vesaire diye gider ama please don't use something like the above! "Meet" toplantı yapmak anlamına gelir genellikle, bir hanımefendiye toplantı yapalım mı denilmez.
Acquainted günlük konuşmada asla kullanılmaz!!! Tek alacağınız yanıt, "huh??" olur.

sevinc altincekic
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 47
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
1 hr

agree  UTEB: Kesinlikle.
1 hr

agree  Olga Demiryurek: Absolutely Sevinc. You are right.
4 hrs

agree  Ayse White: Katiliyorum.
7 hrs

agree  Nilgün Bayram: Kesinlikle.
8 hrs

agree  Gaye Terzioglu-Booth: Totally!
15 hrs

agree  murat karahan: cevabın olmasaydı gariban mehmet güneyde turist kızlarla (hanfendi :)) ) tanışmak için boş yere yırtınacak belki de sadece ingilizcesi bozuk almanlarla tanışabilecekti.
1 day4 hrs

agree  xxxCaner: Uzun iş, ama dogru :)
1 day6 hrs

agree  Özden Arıkan: bu biraz 1950lerden kalma ama, neyse...
11 days

agree  Emine Fougner
17 days

agree  cengizhan: merhaba emine nerden
1287 days

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Hi, I am Mehmet, you?


Explanation:
bu da daha rahat bir biçimi
Öneri

Trick: Şık rahat bir giyim, rahat hareket, rahatsız edici bakmamak ve gerekiyorsa dayak yemeyi goze alarak iki içki bardağı ile dogrudan masasına giderek elle işaret edip masasına oturmak ve Türkçe "Ben Mehmet.... You?" diye sormak.
Aşkın lisanı yoktur :)


xxxCaner
PRO pts in pair: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sevinc altincekic: Ben Mehmet... you? bunu çok tuttum
2 hrs
  -> :)

agree  Gaye Terzioglu-Booth: I Tarzan You Jane :P
9 hrs
  -> :)

agree  xxxIn Time: "içki" olmasa hiçbir şey açıklamayacaksın galiba. kültür canavarı.
12 hrs
  -> Şimdi, soruyu soran arkadaşımız zaten tanışsa bile gerisi nolcak? En azından içki ortamı güzelleştirir. 2 saat laf yapacam diye yırtınana kadar en azından dans ederler

agree  Özden Arıkan: daa tanismadan 2. ickinin parasini ödemis olmak kerizlikten sayilir ama, neyse...
9 days

2112 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tanışabilirmiyiz - ingilizce


Explanation:
tanışabilirmiyiz için may we introduce olurmu acaba.

--------------------------------------------------
Note added at 2112 gün (2009-02-26 12:34:32 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

pardon böyle olunca tanıştırabilirmiyiz oluyo galiba

hbrc87