KudoZ home » Turkish to English » Philosophy

bu özellikler

English translation: these characteristics


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:bu özellikler
English translation:these characteristics
Entered by: Özden Arıkan

20:10 Mar 7, 2004
Turkish to English translations [Non-PRO]
Philosophy
Turkish term or phrase: bu özellikler
bu özellikler bazen yemeklerinde bazen ise eğlencelerinde farklı oluyor.
kadir
these characteristics
Explanation:
or

these features

Cok acik olmasa da kulturel ya da etnik bazi ozelliklerden bahsedildigini cikariyorum.

Specialties ya da pecularities seceneklerine kesinlikle karsiyim. Soz konusu unsurlarin ne kadar "unique" (specialty,daha cok ,belirgin sekilde digerlerinden ayri ozellikli sey, anlamindadir) veya 'peculiar' oldugunu bilemeyiz.
Selected response from:

sanlev
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6these characteristics
sanlev
4 +4cumleyi biraz daha acabilseydiniz...
Galina Blankenship
5 +1peculiarities
Nezih Doğu
5these specialitiesshenay kharatekin
4these specialtiestgalen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
these specialties


Explanation:
specialties as in food or entertainment

tgalen

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  senin
11 hrs

disagree  sanlev: asagidaki yanitimla ilgili..
19 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
peculiarities


Explanation:
Belirgin bir özelliğin hem yiyeceklere hem de davranış biçimlerine yansıması şeklinde yorumlanınca ben olsam specialities yerine (ki daha yaygındır) peculiarities kullanırdım.

Nezih Doğu
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  murat karahan: fark kelimesi varsa peculiarity. Budur :)
3 days16 hrs
  -> :)

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
cumleyi biraz daha acabilseydiniz...


Explanation:
ozellikler - characteristics; features; pecularities; properties etc.
Ne tur ozellikler yemeklerde ve eglencilerde ayni zamanda bulunur acaba? Kulturel birsey olmali diye anliyorum. O zaman "pecularities" yada "characteristics" kullanabilirsiniz.



--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-08 08:02:55 (GMT)
--------------------------------------------------

pardon
\"peculiarities\"

Galina Blankenship
United States
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
2 hrs
  -> thank you

agree  Nilgün Bayram
9 hrs
  -> thank you

agree  shenay kharatekin: cok isabetli
1 day4 hrs
  -> sagolunuz

agree  Nezih Doğu: peculiarities, değil mi? bence de.
3 days15 hrs
  -> ben de boyle dusunuyorum, gene de tabiki cumleye bagli

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
these characteristics


Explanation:
or

these features

Cok acik olmasa da kulturel ya da etnik bazi ozelliklerden bahsedildigini cikariyorum.

Specialties ya da pecularities seceneklerine kesinlikle karsiyim. Soz konusu unsurlarin ne kadar "unique" (specialty,daha cok ,belirgin sekilde digerlerinden ayri ozellikli sey, anlamindadir) veya 'peculiar' oldugunu bilemeyiz.

sanlev
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in SpanishSpanish
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
6 hrs
  -> tesekkurler

agree  Alev Ellington: Ozellikle de ikinci paragrafta yapilan aciklamaya katiliyorum.
12 hrs
  -> sagolun

agree  shenay kharatekin
21 hrs
  -> thanks

agree  Baybars Araz
21 hrs
  -> thks

agree  Özden Arıkan: bana da mesela bir toplumun, yemek, eğlence vb'de farklılaşan kültürel özellikleri gibi geldi; bu durumda "characteristics" uygundur
1 day21 hrs
  -> yine benimle agree ettiginiz icin tesekkurler:o)

agree  senin
3 days23 hrs

1 day16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
these specialities


Explanation:
these specialities are sometimes different in his/her meals or funs.

shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish