KudoZ home » Turkish to English » Poetry & Literature

On iki imamlar yardımcın olsun.

English translation: May the Twelve Imams be with you


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:On iki imamlar yardımcın olsun.
English translation:May the Twelve Imams be with you
Entered by: Aysun Demir

23:08 Feb 12, 2007
Turkish to English translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / Mektup
Turkish term or phrase: On iki imamlar yardımcın olsun.
Arkadaşlar, hiçbir bağlam yok. Başka bir mektubun da sonu böyle bitiyor.
Çok teşekkürler yardımlarınız için...
Aysun Demir
Aysun Demir
United Kingdom
May the Twelve Imams be with you
Explanation:
[be with you] kısmı başka birçok şeyle değiştirilebilir de. Gerçi "God be with you"dan esinle böyle sade tutmak benim hoşuma gitti. Ama asıl önemli olan başına "the" koymayı unutmamak, yoksa 12 adet herhangi bir imam olarak düşünülebilir (bilmeyenler tarafından tabii, ki İngilizce okuyacak olanın bilmeme ihtimali var).

İlk link 12 İmam hakkında, ikincisi 12 İmam inancının görüldüğü mezhepler hakkında bilgi içeriyor.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-02-13 19:58:18 GMT)
--------------------------------------------------

Ayrıca:

http://dictionary.reference.com/search?q=imam

Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
Çok teşekkürler,
Selamlar,
Aysun
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3May The Twelve Apostles Be Your Guide
Taner Göde
4 +3May the Twelve Imams be with you
Özden Arıkan
5May 12 imams be your assistants.
Salih1946
3May 12 Imams assist you.
chevirmen


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
May 12 Imams assist you.


Explanation:
12 İmam tabiri çevrilirken bununla ilgili bir kısa dipnot da düşerseniz iyi olur.
Aksi halde, imam kelimesini önceden duyanlar, bunu sadece 12 imam gibi algılayabilirler. Halbuki bunun içerdiği anlam daha derin.

chevirmen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
May The Twelve Apostles Be Your Guide


Explanation:
Müslümanlıkta da, Hıristiyanlıkta da bu tabir mevcuttur (zaten dinlerimiz arasında, bilhassa Papa'nın ülkemizi ziyaretinden sonra, Kutsal Üçlü [Trinity] dışında, büyük benzerlikler olduğunu aşina).

ProZ'da çeviri tarzımı farkedenler iki değişik kültürdeki Access Point'ları birleştirmeye çalıştığımı görüyorlar. Ben "İmam"ın kendi kültürümüzde yansıttığı kişi ögesi ile diğer bir kültürdeki muadilini bulmaya çalıştım. Bakınız aşağıdaki örnekler.

Daily Bible Study
The Twelve ApostlesTwelve. Apostles. The Twelve. Peter. John. James. Discover the amazing truth of the Gospel. Eternal life. Christian living. Bible people, places, things.
www.keyway.ca/htm2002/apostles.htm - 8k - Cached - Similar pages

The Twelve Apostles
A concise account of the life of the Twelve Apostles of Christ, their mission and movement to establish the Church of Christ; their mission to hand down the ...
www.goarch.org/en/ourfaith/articles/article7065.asp - 71k - Cached - Similar pages

THE TWELVE APOSTLES
The latter ministries of the twelve apostles. ... Have you ever wondered what happened to the Twelve Apostles? William Steuart McBirnie Ph.D. has written a ...
www.biblepath.com/apostles.html - 12k - Cached - Similar pages


Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cagdas Karatas: süper bakış açısı Taner Bey, bence cümleyi de May The Twelve Apostles Guide You yaparsak dört dörtlük olur
1 hr
  -> Çok teşekkür ederim.

agree  Mehmet Hascan: ......give you guidance!
3 hrs
  -> Thank you from this side of the world...

agree  Serkan Doğan
12 hrs
  -> Teşekkür ederim.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
May the Twelve Imams be with you


Explanation:
[be with you] kısmı başka birçok şeyle değiştirilebilir de. Gerçi "God be with you"dan esinle böyle sade tutmak benim hoşuma gitti. Ama asıl önemli olan başına "the" koymayı unutmamak, yoksa 12 adet herhangi bir imam olarak düşünülebilir (bilmeyenler tarafından tabii, ki İngilizce okuyacak olanın bilmeme ihtimali var).

İlk link 12 İmam hakkında, ikincisi 12 İmam inancının görüldüğü mezhepler hakkında bilgi içeriyor.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-02-13 19:58:18 GMT)
--------------------------------------------------

Ayrıca:

http://dictionary.reference.com/search?q=imam




    Reference: http://www.sol.com.au/kor/13_02.htm
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Twelvers
Özden Arıkan
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Çok teşekkürler,
Selamlar,
Aysun

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan
6 hrs

agree  Faruk Atabeyli
8 hrs

agree  Sebla Ronayne
10 hrs

632 days   confidence: Answerer confidence 5/5
May 12 imams be your assistants.


Explanation:
my understanding is this.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16