KudoZ home » Turkish to English » Poetry & Literature

mari

English translation: hey


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:mari
English translation:hey
Entered by: Mariette van Heteren

08:45 Oct 28, 2007
Turkish to English translations [Non-PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Turkish term or phrase: mari
Geç kalacaksınız, mari kızanlar -dedi kadın oturduğu köşeden.
Mariette van Heteren
Netherlands
hey
Explanation:
Genelde kadınlara hitapta kullanılmasına rağmen burada kızanlara (erkek çocuklara) seslenirken kullanılmış be yav. :-)

Geç kalacaksınız, mari kızanlar

Hey you boys, you'll be late...


Kaynak: ekşi sözlük

mari:

Trakya çevresinde genelde kadınların kullandığı bir ünlem, bazen de hitap şekli.. ör:

-marii! kokar hamide bir haftadır bulaşıkları yıkamamış böcüklenmiş kuzine...

-papara bile yapmıysın baksana kızancıklar açlıktan kırıliyi be mari.. mezar atar seni..

ayrıca birine hitap etmeden önce de kullanılabilir. örn: "mari asan*! sırılsıklam kalmışın be kızanım!"
ayrıca (bkz: breh breh breh)

macırların genelde kadınlara seslenirken kullandıkları hitap kelimesi.

örn. -mari hatçee, aaşee, huuu, sizin pikalaa bizim taalaya girmiş, yimiş bitirmişlee domatalaan hepsini kız!!

trakyada aynı zamanda 3. tekil şahış ve şimdiki zamanda çekilmiş fiillerin sonuna olumsuzluk belirtecek şekilde de geliyor,
yapmarı, etmarıı şeklinde.
cümle içinde kullanırsak:

-ali diyarın sana diyarın anlamarı (ali diyorum, sana diyorum, anlamıyor.)
-... ireislerin şöförlerinden de utanmarı (otobüsün şöferinden utanmıyor.)

çanakkale civarında moru diye söylenir.
Selected response from:

Ilhan Gadis
Turkey
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2hey
Ilhan Gadis
5 +1hey! boys!Ali Bayraktar
4my dear
ozan karakış
3o guys!887


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hey! boys!


Explanation:
Mari Kızanlar = Hey Boys

Mari= Hey, ye, oi,

Kızanlar= Lads, Boys

Ali Bayraktar
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
5 hrs

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hey


Explanation:
Genelde kadınlara hitapta kullanılmasına rağmen burada kızanlara (erkek çocuklara) seslenirken kullanılmış be yav. :-)

Geç kalacaksınız, mari kızanlar

Hey you boys, you'll be late...


Kaynak: ekşi sözlük

mari:

Trakya çevresinde genelde kadınların kullandığı bir ünlem, bazen de hitap şekli.. ör:

-marii! kokar hamide bir haftadır bulaşıkları yıkamamış böcüklenmiş kuzine...

-papara bile yapmıysın baksana kızancıklar açlıktan kırıliyi be mari.. mezar atar seni..

ayrıca birine hitap etmeden önce de kullanılabilir. örn: "mari asan*! sırılsıklam kalmışın be kızanım!"
ayrıca (bkz: breh breh breh)

macırların genelde kadınlara seslenirken kullandıkları hitap kelimesi.

örn. -mari hatçee, aaşee, huuu, sizin pikalaa bizim taalaya girmiş, yimiş bitirmişlee domatalaan hepsini kız!!

trakyada aynı zamanda 3. tekil şahış ve şimdiki zamanda çekilmiş fiillerin sonuna olumsuzluk belirtecek şekilde de geliyor,
yapmarı, etmarıı şeklinde.
cümle içinde kullanırsak:

-ali diyarın sana diyarın anlamarı (ali diyorum, sana diyorum, anlamıyor.)
-... ireislerin şöförlerinden de utanmarı (otobüsün şöferinden utanmıyor.)

çanakkale civarında moru diye söylenir.



    Reference: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=mari
Ilhan Gadis
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde
1 hr
  -> sağolun

agree  Emine Fougner
5 hrs
  -> sağolun

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
my dear


Explanation:
mari (bir de moru var), hitap ettiğiniz (erkekler kullanmaz) kişi ve grubu, kucaklama anlamı veren, onları sevdiğinizi ifade eden (genelde), samimiyet bildiren, şimdilerde kullanımı hızla azalan, Trakya'ya has hitap kelimesidir. Bir kızma anında da kullanıldığına şahit oldum, fakat çok nadir.
Anne tarafım Keşanlı'dır be yaa...


ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
o guys!


Explanation:
bildigimiz gibi 'o' seslenme unlemi olarak da kullanılmaktadır. O Turkish Youth' da oldugu gibi...

887
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3