KudoZ home » Turkish to English » Religion

kötüye merhamet ederdi.

English translation: would show mercy to the bad


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:kötüye merhamet ederdi.
English translation:would show mercy to the bad
Entered by: Mariette van Heteren

09:02 Sep 16, 2007
Turkish to English translations [Non-PRO]
Art/Literary - Religion
Turkish term or phrase: kötüye merhamet ederdi.
Hani onun ahlâkı güzeldi? Niçin bizim böyle zincirlere vu¬
rulmuş olmamıza güldü? Neden düşmanlarının kahroluşundan neşeleniyor, zaferinden dolayı gururlanıyor? Demek ki o da dünyaperest! Yoksa iyiye de, kötüye de merhamet ederdi.
Mariette van Heteren
Netherlands
would show mercy to the good and the bad
Explanation:
ı suppose

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-09-16 12:43:58 GMT)
--------------------------------------------------

M. Ali Bey: Burada bahsedilen kişinin ahlakı güzel değilmiş, ahlakı güzel olmadığı için düşmanlarına gülüyor, kendi zaferleriyle övünüyormuş.

Eğer ahlakı güzel olsaymış (dünyaperest olmasaymış), hem iyilere hem de kötülere merhamet gösterirmiş.

Benim anladığım budur...

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2007-09-16 18:22:13 GMT)
--------------------------------------------------

M. Ali Bey bu arada disagree gelince cevaplarınızı silmeyiniz, bırakın kalsın ki diğer insanlar hataları da görsünler..
Selected response from:

Karahan Sisman
Turkey
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4would show mercy to the good and the bad
Karahan Sisman
5he showed mercy to the bad
Taner Göde


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
he showed mercy to the bad


Explanation:
merhamet etmek = to show mercy



Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
would show mercy to the good and the bad


Explanation:
ı suppose

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-09-16 12:43:58 GMT)
--------------------------------------------------

M. Ali Bey: Burada bahsedilen kişinin ahlakı güzel değilmiş, ahlakı güzel olmadığı için düşmanlarına gülüyor, kendi zaferleriyle övünüyormuş.

Eğer ahlakı güzel olsaymış (dünyaperest olmasaymış), hem iyilere hem de kötülere merhamet gösterirmiş.

Benim anladığım budur...

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2007-09-16 18:22:13 GMT)
--------------------------------------------------

M. Ali Bey bu arada disagree gelince cevaplarınızı silmeyiniz, bırakın kalsın ki diğer insanlar hataları da görsünler..

Karahan Sisman
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ali Bayraktar: Pardon cümleyi okuyunca farkettim, burdaki " kötüye merhamet ederdi" "kötüye merhamet eden birisiydi" anlamında, niyet yok yani o yüzden disagree attn: Hani onun ahlâkı güzeldi
45 mins
  -> dünyaperest "olmasaydı" iyiye de kötüye de merhamet ederdi. "he is a materialist. if he weren't, he would show mercy to the good and the bad."

agree  Bülent Malkoçlar
1 hr
  -> sağolun..

agree  Mehmet Hascan: spot on.
5 hrs
  -> thank you very much..

agree  chevirmen
5 hrs
  -> teşekkürler..

agree  xxxfortunetelle: doğru
5 hrs
  -> teşekkür ederim..

agree  Pelin Yalcin
19 hrs
  -> sağolun..