KudoZ home » Ukrainian » Poetry & Literature

кучма

Ukrainian translation: причинити клопоти, насміятися


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Ukrainian term or phrase:кучму дати
Ukrainian translation:причинити клопоти, насміятися
Entered by: _Alena

14:13 Dec 2, 2004
Ukrainian to Ukrainian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Ukrainian term or phrase: кучма
Виргиліева ЭНЕИДА, на малороссійскій языкъ передоженная И. Котляревскимъ.

Часть ІІ
...................

Эней пожар такый уздрившы
.........................
.......... на весь ротъ крычавъ:
"Хто въ Бога вируе, ратуйте!
"Рубай, тушы, гасы, лый, куйте!
"А хто жъ таку намъ кучму давъ?"

Що воно таке, ота "кучма"? Будь ласка, дайте тлумачення слова або переклад російською.
Приклади з сучасного життя не приводити;-)
_Alena
Ukraine
Див. нижче
Explanation:
Фразеологізм “кучму дати” - причинити клопоти, насміятися. Хто в бога вірує, рятуйте!… А хто ж таку нам кучму дав? І. Котляревський, Енеїда.

Щодо словника Б. Гринченка. Цікавим є подане в ньому слово “кучма”. Воно має два значення:

1) хутряна волохата шапка; Благословіть отче! – каже Василь, знявши кучму. Федькович.
2) розкуйовджена голова.

Фразеологізм “кучму дати” - причинити клопоти, насміятися. Хто в бога вірує, рятуйте!… А хто ж таку нам кучму дав? І. Котляревський, Енеїда.

“Кучмате” – густе і розкуйовджене (про хутро).

http://www.samvydav.net/index.php?lang=u&page=print&material...
Selected response from:

Jarema
Ukraine
Grading comment
Обом щиро дякую!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +21. шапка меховая мохнатая 2. всклокочення головаVassyl Trylis
4 +2Див. нижче
Jarema


Discussion entries: 2





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
кучма
Див. нижче


Explanation:
Фразеологізм “кучму дати” - причинити клопоти, насміятися. Хто в бога вірує, рятуйте!… А хто ж таку нам кучму дав? І. Котляревський, Енеїда.

Щодо словника Б. Гринченка. Цікавим є подане в ньому слово “кучма”. Воно має два значення:

1) хутряна волохата шапка; Благословіть отче! – каже Василь, знявши кучму. Федькович.
2) розкуйовджена голова.

Фразеологізм “кучму дати” - причинити клопоти, насміятися. Хто в бога вірує, рятуйте!… А хто ж таку нам кучму дав? І. Котляревський, Енеїда.

“Кучмате” – густе і розкуйовджене (про хутро).

http://www.samvydav.net/index.php?lang=u&page=print&material...

Jarema
Ukraine
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Обом щиро дякую!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vassyl Trylis: С фотофинишем!
2 mins
  -> Дякую!

agree  Vladimir Dubisskiy: так
10 hrs
  -> Дякую.

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
кучма
1. шапка меховая мохнатая 2. всклокочення голова


Explanation:
Эти значения дает Словарь Б. Гринченко. Там же пример: кучму дати - причинять хлопоты; насмеяться.

Vassyl Trylis
Specializes in field
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jarema: И Вас с тем же. :-)
3 mins

agree  Vladimir Dubisskiy: так таки так
10 hrs