Tarifes de traduccio
Thread poster: Angel Llacuna

Angel Llacuna  Identity Verified
Spain
Local time: 19:51
English to Spanish
Mar 30, 2009

¿ quina es la tarifa promedi que un traductor autonom a Catalunya
aplica a las sevas traduccions angles > castella dins del ambit
de la Informatica ?

Direct link Reply with quote

Mervyn Henderson  Identity Verified
Spain
Member
Spanish to English
+ ...
Tot ... Mar 30, 2009

... el que puguis

John Cutler  Identity Verified
Spain
Spanish to English
+ ...
+ o - Mar 31, 2009

Per la meva experiència, he vist que les tarifes a Barcelona són més altes que les de Girona (on visc jo).

Si és un client directe, pots cobrar des de 0.065 fins a 0.12 euros per paraula. Si treballes per a una agència seria menys, normalment ofereixen entre 0.05 i 0.06 al traductor autònom. Obviament, podries intentar negociar una tarifa més alta d’una agència, però hauràs de mostrar que ho valguis.

Em sembla que les associacions com L’Aptic (www.atic.cc) tenen tarifes orientatives o podrien aconsellar-te.

Sort!

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Tarifes de traduccio

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search