Tractament (vós/vostè) a manuals
Thread poster: Macià Falgàs i Planas
Macià Falgàs i Planas
Macià Falgàs i Planas  Identity Verified
Portugal
Local time: 21:14
English to Catalan
+ ...
Feb 19, 2008

Bon dia a tots,

M'agradaria saber quin tractament feu servir quan traduïu manuals (d'aparells electrònics, per exemple) al català.

No tinc clar quin tractament hauria d'emprar.

Moltes gràcies per l'ajuda.


 
Maria Rosich Andreu
Maria Rosich Andreu  Identity Verified
Spain
Local time: 22:14
Member (2003)
Dutch to Spanish
+ ...
una possibilitat Feb 19, 2008

Jo de manuals en català no n'he fet mai, però en llocs web i etc. parlo de vosaltres (és a dir, de vós: encara que el tractament és de vós, crec que la majoria de lectors ho interpreten com "vosaltres" i sona més natural), però omitint sempre el subjecte. Per exemple: feu clic aquí, passeu a la pàgina següent, vegeu la taula x, etc.

 
Macià Falgàs i Planas
Macià Falgàs i Planas  Identity Verified
Portugal
Local time: 21:14
English to Catalan
+ ...
TOPIC STARTER
Exacte Feb 19, 2008

Maria Rosich Andreu wrote:

Jo de manuals en català no n'he fet mai, però en llocs web i etc. parlo de vosaltres (és a dir, de vós: encara que el tractament és de vós, crec que la majoria de lectors ho interpreten com "vosaltres" i sona més natural), però omitint sempre el subjecte. Per exemple: feu clic aquí, passeu a la pàgina següent, vegeu la taula x, etc.


Sí, de fet ja havia pensat fer servir el "vós" d'aquesta manera. A Softcatalà i a la gran part de l'ambient informàtic ho fan així. Però com que el "vostè" es fa servir molt en altres àmbits (publicitat, per exemple), no ho tenia massa clar.


 
gqushair
gqushair
Spain
Local time: 22:14
Spanish to English
+ ...
Has probat les eines de la GenCat? Feb 20, 2008

Benvolgut Maria i cia.,

Potser que el GenCat, mitjançant TermCat (www.termcat.cat) o bé una altre pàgina, tindrà les "normes" pel que fa a l'us de vós o vostè.

Una altre idea serà de mirar manuals en llengues semblants (p.e. de l'Ikea o de Sony en francès, castellà o italià). Aquestes manuals es pot trobar sovint en forma PDF a la xarxa. Qualsevol pàgina web d'electrodomèstic
... See more
Benvolgut Maria i cia.,

Potser que el GenCat, mitjançant TermCat (www.termcat.cat) o bé una altre pàgina, tindrà les "normes" pel que fa a l'us de vós o vostè.

Una altre idea serà de mirar manuals en llengues semblants (p.e. de l'Ikea o de Sony en francès, castellà o italià). Aquestes manuals es pot trobar sovint en forma PDF a la xarxa. Qualsevol pàgina web d'electrodomèstics, per exemple, hauría de tenir un lloc per a descargar manuals (documentació o "downloads").

Personalment, estic d'acord amb tots les altres: per un manual, el tractament de vós sona millor (o més "natural").

Bona sort!

Gregory
Collapse


 
Aïda Garcia Pons
Aïda Garcia Pons
United States
Local time: 13:14
English to Catalan
+ ...
vós/vosaltres Feb 20, 2008

Maria Rosich Andreu wrote:

Jo de manuals en català no n'he fet mai, però en llocs web i etc. parlo de vosaltres (és a dir, de vós: encara que el tractament és de vós, crec que la majoria de lectors ho interpreten com "vosaltres" i sona més natural), però omitint sempre el subjecte. Per exemple: feu clic aquí, passeu a la pàgina següent, vegeu la taula x, etc.



és el que faig servir jo als llibres del professor q tradueixo.


 
Teresa Miret
Teresa Miret  Identity Verified
Local time: 22:14
English to Catalan
+ ...
Tractament de "vós" per als manuals Feb 23, 2008

Hola!

A la Universitat em van dir que, per als manuals d'instruccions, generalment s'utilitza el "vós"; en canvi, per als anuncis es pot fer servir el tractament de "vós", de "vostè", de "tu", etc., depenent del públic receptor.

A mi em van ajudar molt els criteris de Softcatalà.

Molta sort,

Teresa Miret


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Tractament (vós/vostè) a manuals






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »