Off topic: Korupce to má spočítané
Thread poster: Milan Condak
Milan Condak
Milan Condak  Identity Verified
Local time: 06:50
English to Czech
Dec 1, 2013

Úvodem: nejsem právník, (jsem pouze ekonom a pamětník) a snažil jsem se najít "tu" korupci, proti, které vlády bojovaly zdá se, že jsem narazil na to "jak".

Jak to bývalo:

a) korupce = věnované peníze, majetek nebo jiné zvýhodnění, za které někdy v budoucnu bude poskytnuta nějaká dodatečněpožadovaná výhoda;

b) úplatek = věnované peníze, majetek nebo jiné zvýhodnění, za které bude poskytnuta konkrétní požadovaná výh
... See more
Úvodem: nejsem právník, (jsem pouze ekonom a pamětník) a snažil jsem se najít "tu" korupci, proti, které vlády bojovaly zdá se, že jsem narazil na to "jak".

Jak to bývalo:

a) korupce = věnované peníze, majetek nebo jiné zvýhodnění, za které někdy v budoucnu bude poskytnuta nějaká dodatečněpožadovaná výhoda;

b) úplatek = věnované peníze, majetek nebo jiné zvýhodnění, za které bude poskytnuta konkrétní požadovaná výhoda;

Korupce a úplatek byly trestné činy.

c) dar a projev vděčnosti = kdo po obdržení výhody, vyřízení záležitosti apod. úředníkovi nebo státnímu zaměstnanci něco věnoval, nespáchal trestný čin; kdo dar přijal, rovněž ne.


Platný trestní zákon 40/2009 Sb. pojmenování osob:

Díl 3

Úplatkářství


§ 331

Přijetí úplatku

(1) Kdo přijme nebo si dá slíbit úplatek.

(2) Kdo úplatek žádá.


§ 332

Podplacení

(1) Kdo poskytne, nabídne nebo slíbí úplatek.

(2) bude pachatel potrestán,


§ 333

Nepřímé úplatkářství

(1) Kdo žádá nebo přijme úplatek za to, že bude svým vlivem nebo prostřednictvím jiného působit na výkon pravomoci úřední osoby.

(2) Kdo poskytne, nabídne nebo slíbí úplatek.

§ 334

Společné ustanovení

(1) Úplatkem se rozumí neoprávněná výhoda spočívající v přímém majetkovém obohacení nebo jiném zvýhodnění, které se dostává nebo má dostat uplácené osobě nebo s jejím souhlasem jiné osobě, a na kterou není nárok.