Lærebøger / Business English?
Thread poster: Ivana Friis Søndergaard
Ivana Friis Søndergaard
Ivana Friis Søndergaard
United Kingdom
Local time: 10:50
Member (2008)
English to Danish
+ ...
May 13, 2008

Jeg skal til jobsamtale som underviser i Business English, intermediate. Dertil er jeg blevet bedt om at forberede en course plan inkl. litteratur.

Jeg har ærlig talt ikke tænkt mig at læse bøgerne, før jeg sætter dem på denne course plan - det synes jeg er for meget tid at bruge på forberedelse til en jobsamtale.

Så - er der nogen, der kan anbefale nogen bøger om dette emne? Jeg forestiller mig, at niveauet er lidt á la aftenskole.


 
Birthe Omark
Birthe Omark  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:50
Member (2006)
French to Danish
+ ...
Her er min top 3-4 liste ! May 13, 2008

Hej Ivana,

Der findes oceaner af lærebøger i Business English ..

På intermediate level har jeg selv megen glæde af serien :
Business Vocabulary in Use, Cambridge University press.
Intermediate har ISBN nr. 0-521-77529-9. Der er forklarende tekster kædet sammen med øvelser der omfatter disciplinerne tekstforståelse, situationel grammatik, samtale osv.
I serien findes også Elementary og Advanced levels. Jeg finder at mange kursister, der er noge
... See more
Hej Ivana,

Der findes oceaner af lærebøger i Business English ..

På intermediate level har jeg selv megen glæde af serien :
Business Vocabulary in Use, Cambridge University press.
Intermediate har ISBN nr. 0-521-77529-9. Der er forklarende tekster kædet sammen med øvelser der omfatter disciplinerne tekstforståelse, situationel grammatik, samtale osv.
I serien findes også Elementary og Advanced levels. Jeg finder at mange kursister, der er nogenlunde selvstændige sprogbrugere har lidt svært ved nogle af teksterne i Advanced. Fælles for bøgerne er, at man finder forskellige forretningsdiscipliner behandlet, så man kan plukke.

Det system, som jeg er mest imponeret over er Longmans's system i samarbejde med 'The Economist'. Det er ganske bekosteligt, men omfatter meget relevante tekster og øvelser, videoklip om præsentation, small talk, telephone, negogiation mm.
Intermediate er ganske rummeligt.
Systemet hedder Intelligent Business.

Til sidst kan jeg anbefale Penguin's små bøger 'Test you professioal English', er fyldt med øvelse og træninger inden for specifikke områder. (www.penguinenglish.com).

Rigtig god til phrasal verbs er 'Build Your Business Grammar' fra Thomson (www.thomsonlearing.com), men den forudsætter en god grammatisk forståelse og en interesse for finesserne.

God fornøjelse !! Du er velkommen til at maile mig direkte, hvis du har behov for yderligere info.

Hilsen
Birthe
Collapse


 
Ivana Friis Søndergaard
Ivana Friis Søndergaard
United Kingdom
Local time: 10:50
Member (2008)
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Mange tak! May 13, 2008

Det ser rigtig godt - især Intelligent Business, jeg fandt deres site, tror faktisk at der er rigeligt af det gratis til at komme godt i gang med! Tusind tak - nu håber jeg så bare, at jeg får jobbet, for litteraturen ser da spændende ud

 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:50
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Tak, Birthe, for forslagene, og held og lykke, Ivana! May 14, 2008

Det kan godt være, nogle af os andre kunne bruge lidt frisk inspiration - så tak for spørgsmålet og svar.

Jeg skal se på nogle af de bøger, når jeg får lidt tid til sommer.

Og held og lykke med jobsamtalen, Ivana!



 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Lærebøger / Business English?






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »