Hvordan sender I fakturaer til kunden?
Thread poster: Jennifer Neikes (X)
Jennifer Neikes (X)
Jennifer Neikes (X)  Identity Verified
Local time: 03:00
English to German
+ ...
Sep 11, 2008

Jeg står og diskuterer for tiden med en kunde, som hævder, at hun har "glemt" at betale mine sidste 4 fakturaer, fordi de hver gang var vedhæftet den mail jeg sendte med oversættelsen og ikke kom som separate mails. Selv om jeg altid gjorde opmærksam på, at jeg sendte oversættelsen OG fakturaen.

At det ikke før har forhindret hende i at betale mine fakturaer er bare et af flere mærkelige punkter i denne diskussion.

Men ok, det er jo godt muligt, at jeg uden at
... See more
Jeg står og diskuterer for tiden med en kunde, som hævder, at hun har "glemt" at betale mine sidste 4 fakturaer, fordi de hver gang var vedhæftet den mail jeg sendte med oversættelsen og ikke kom som separate mails. Selv om jeg altid gjorde opmærksam på, at jeg sendte oversættelsen OG fakturaen.

At det ikke før har forhindret hende i at betale mine fakturaer er bare et af flere mærkelige punkter i denne diskussion.

Men ok, det er jo godt muligt, at jeg uden at vide det indtil nu har gjort noget, som er ganske ualmindeligt i Danmark, og at jeg bare har været meget heldig at alle andre danske kunder har betalt uden at klage over det...

Så mit spørgsmål er, hvordan sender I normalt fakturaerne ud til jeres kunder? Samtidigt med oversættelsen eller separat? Eller måske endog en dag senere?

På forhånd tak for jeres svar!!
Collapse


 
Mette Hansen
Mette Hansen  Identity Verified
Denmark
Local time: 03:00
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Altid med arbejdet! Sep 11, 2008

Hej, pga. diverse kunder, der "ikke havde modtaget faktura" eller "faktura må være lost in cyber space" osv. sender jeg nu konsekvent fakturaer sammen med jobbet, så jeg ved, at har de modtaget jobbet, har de også modtaget fakturaen.
Håber det hjælper dig.
Hilsen,
Mette


 
kimjasper
kimjasper  Identity Verified
Denmark
Local time: 03:00
Member (2006)
English to Danish
+ ...
en gang om måneden - med kvittering Sep 11, 2008

Jeg sender fakturaer en gang om måneden. Så kan jeg bruge mindre tid på fakturering, opfølgning og bogføring, og jeg har dermed mere tid til at oversætte. Når jeg sender fakturaen, beder jeg Outlook om at der skal sendes kvittering tilbage, og jeg beder også i e-mailen kunden om at bekræfte modtagelsen. På den måde er der ikke tvivl om, at kunden ved, at han/hun har modtaget fakturaen.

 
Michał Herman
Michał Herman
Poland
Local time: 03:00
Swedish to Polish
+ ...
Feedback Sep 11, 2008

Hej,

Jag alltid använder samma bekräftelse-funktion som kimjasper nämnde, samt alltid ber kunden sända ett mail som svar att översättningen nådde dem i god tid.
Dubbel säkerhet alltså.
Inget konstigt att skicka faktura med översättningen i samma e-post, tycker jag.


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 03:00
English to Danish
+ ...
Ved slutningen af måneden Sep 12, 2008

Jeg gør også som kimjasper, inkl. med kvittering for læsning af mail.
Det er tidsbesparende og nemmere at håndtere.

Mvh Jørgen


 
Alice Wolfe, DDS (X)
Alice Wolfe, DDS (X)  Identity Verified
United States
Local time: 21:00
English to Danish
+ ...
Med jobbet Sep 12, 2008

Jeg har prøvet forskellige metoder, men sender nu faktura med jobbet, hvis det kan lade sig gøre, og beder dem om at bekræfte modtagelse. (Jeg kan personligt ikke holde styr på det med ro i sinde, hvis jeg ikke sender fakturaen med det samme.) Men der en del af mine kunder her i USA som enten har overtjekkede faktureringswebsites, hvor det hele indtastes online med ens eget fakturanr., og andre kunder, som vil have, at man sender fakturaen til deres bogholderiafdeling. Det kan nogle gange v�... See more
Jeg har prøvet forskellige metoder, men sender nu faktura med jobbet, hvis det kan lade sig gøre, og beder dem om at bekræfte modtagelse. (Jeg kan personligt ikke holde styr på det med ro i sinde, hvis jeg ikke sender fakturaen med det samme.) Men der en del af mine kunder her i USA som enten har overtjekkede faktureringswebsites, hvor det hele indtastes online med ens eget fakturanr., og andre kunder, som vil have, at man sender fakturaen til deres bogholderiafdeling. Det kan nogle gange være nødvendigt at holde tungen lige i munden for at huske, hvem der skal have det på hvilken måde.
Hilsen,
Alice
Collapse


 
Jennifer Neikes (X)
Jennifer Neikes (X)  Identity Verified
Local time: 03:00
English to German
+ ...
TOPIC STARTER
Super, tak! Sep 12, 2008

Mange tak til jer alle for jeres svar! Så det virker ikke som om jeg uvidende gjorde den store fejl her. Det er jeg glad for.

Pga. tidsbesparelse giver det selvfølgelig god mening bare at fakturere en gang om måneden. Personlig har jeg det dog lidt som Alice, dvs. at jeg ikke så godt kan holde styr på det, hvis ikke jeg sender fakturaen ud med det samme. Så glemmer jeg den måske.

Pga. jeres kommentarer vil jeg i hvert fald fra nu af hver gang spørge kunden om
... See more
Mange tak til jer alle for jeres svar! Så det virker ikke som om jeg uvidende gjorde den store fejl her. Det er jeg glad for.

Pga. tidsbesparelse giver det selvfølgelig god mening bare at fakturere en gang om måneden. Personlig har jeg det dog lidt som Alice, dvs. at jeg ikke så godt kan holde styr på det, hvis ikke jeg sender fakturaen ud med det samme. Så glemmer jeg den måske.

Pga. jeres kommentarer vil jeg i hvert fald fra nu af hver gang spørge kunden om en modtagelsesbekræftelse. Det gjorde jeg indtil nu kun de første få gange ved nye kunder. Men som det viser sig, var det måske lidt naiv.

Det var virkelig meget interessant og en stor hjælp! God weekend, når I når så langt.
Hilsen
Jennifer
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Hvordan sender I fakturaer til kunden?






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »