Starter som oversætter i Danmark
Thread poster: Rikke Schimscha
Rikke Schimscha
Rikke Schimscha
Local time: 16:30
English to Danish
+ ...
Jan 27, 2009

Hejsa!
Jeg har været freelance oversætter i 6 år med bopæl i Spanien og senest Østrig. Nu skal jeg til at vende tilbage til det danske land og tager selvfølgelig min lille oversættelsesforretning med. Hvordan kommer jeg i gang? Hvor skal jeg registreres henne? Hvilke regler gælder der for momsafregning med kunderne i hhv. Danmark, EU og uden for EU? Hvad er jeres standardpris per ord - jeg har nok ligget lavere end gennemsnittet indtil nu, eftersom jeg har boet i to skattemæssigt
... See more
Hejsa!
Jeg har været freelance oversætter i 6 år med bopæl i Spanien og senest Østrig. Nu skal jeg til at vende tilbage til det danske land og tager selvfølgelig min lille oversættelsesforretning med. Hvordan kommer jeg i gang? Hvor skal jeg registreres henne? Hvilke regler gælder der for momsafregning med kunderne i hhv. Danmark, EU og uden for EU? Hvad er jeres standardpris per ord - jeg har nok ligget lavere end gennemsnittet indtil nu, eftersom jeg har boet i to skattemæssigt set "billige" lande...

Jeg ser frem til at høre fra jer med tips, informationer og de rette links i den jungle, som det virkelig er!

Tak for hjælpen,
Rikke
Collapse


 
Birthe Omark
Birthe Omark  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:30
Member (2006)
French to Danish
+ ...
et par praktiske portaler Jan 31, 2009

Hej Rikke,
Velkommen tilbage til Danmark..

Der findes nogle gode portaler, du kan gå ind på og finde de nødvendige oplysninger om start af virksomhed, momsregistrering og alt det der.

www.virk.dk - henvender sig til alle virksomheder
www.startvaekst.dk - er en portal, der henvender sig til spe
... See more
Hej Rikke,
Velkommen tilbage til Danmark..

Der findes nogle gode portaler, du kan gå ind på og finde de nødvendige oplysninger om start af virksomhed, momsregistrering og alt det der.

www.virk.dk - henvender sig til alle virksomheder
www.startvaekst.dk - er en portal, der henvender sig til specielt til iværksættere.

Du kan selvfølgelig også til enhver tid henvende dig til dit lokale erhvervsråd. Der kan du tale med en konsulent om opstart af virksomhed, og samtidig få information om det lokale erhvervsliv.

Og ja, derudover er det bare med at komme i gang med at søge kontakter.

Prisen pr. ord ? Den synes at være branchens bedst bevarede hemmelighed. Men der er en tendens til, at danske udbydere accepterer højere priser end udenlandske. Det er dog ikke en regel uden undtagelser. Så her må du føle dig frem. Måske er det en helt anden tråd.

Viel Glück!
Birthe
Collapse


 
Frisor (X)
Frisor (X)
Tak for de gode links Feb 1, 2012

Fedt med de gode links. Thanks

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Starter som oversætter i Danmark






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »