International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

Chartered Institute of Linguists: Diploma in Translation
Thread poster: David Young (X)

David Young (X)  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:59
Danish to English
Apr 7, 2010

Er der nogen i Danmark, der har taget dette diplom? Hvis ja, hvor tog du det? I DK eller udenlands?
Jeg vil gerne tage det i januar 2011 (dansk-engelsk); er der nogen anden, der er interesseret? Hvis vi er flere, vil det nok være nemmere at få det sat op i DK. Jeg spørger, fordi det koster flere penge at tage examen i London hos IoL, plus at man har udgifter til rejse og hotel.
Med venlig hilsen
David Young

Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:59
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Er du sikker, at du skal tage den? Apr 7, 2010

Hej David

Nu ved jeg ikke, hvad du har af andre eksamensbeviser, men jeg har den gamle ED, som svarer mere eller mindre til den nuværende ED2, og så blev jeg fritaget for Dip. Trans.

Da jeg skrev til IoL, så skulle jeg sende dem alle mine eksamensbeviser, og de syntes ikke, det var nødvendigt, når jeg allerede havde moduler med teknik, jura og økonomi, plus terminologi og hvad det nu var, vi lavede.

Jeg har glemt detaljerne, men så vidt jeg husker, blev jeg MCIL uden videre. Det kom som en stor trøst efter al den ballade, jeg lavede, da jeg prøvede at få min uddannelse godkendt som ækvivalent til en del af bacheloren eller cand.ling.merc. Men det er en helt anden historie.

Held og lykke med Dip. Trans!

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Chartered Institute of Linguists: Diploma in Translation

Advanced search

WordFinder Unlimited
For clarity and excellence

WordFinder is the leading dictionary service that gives you the words you want anywhere, anytime. Access 260+ dictionaries from the world's leading dictionary publishers in virtually any device. Find the right word anywhere, anytime - online or offline.

More info »
SDL Trados Studio 2019 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2019 has evolved to bring translators a brand new experience. Designed with user experience at its core, Studio 2019 transforms how new users get up and running, helps experienced users make the most of the powerful features, ensures new

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search