https://www.proz.com/forum/danish/18554-filmtitler_p%E5_dansk.html

Filmtitler på dansk
Thread poster: schwensen (X)
schwensen (X)
schwensen (X)  Identity Verified
Local time: 14:27
Spanish to Danish
+ ...
Feb 19, 2004

Hej, er der nogen, der ved, hvor man kan finde danske titler på, i dette tilfælde, gamle film?
Jeg leder specielt efter Pandora -The Flying Dutchman- med Ava Gardner og James Mason, men med en direkte oversættelse (og generelt mange forskellige søgekombinationer) finder jeg ingen ting i Google på dansk, og derfor ved jeg ikke, om jeg bare "må" oversætte titlen som Pandora -Den flyvende hollænder-...

Håber på et godt råd. Ja, og så indrømmer jeg, at jeg ikke har
... See more
Hej, er der nogen, der ved, hvor man kan finde danske titler på, i dette tilfælde, gamle film?
Jeg leder specielt efter Pandora -The Flying Dutchman- med Ava Gardner og James Mason, men med en direkte oversættelse (og generelt mange forskellige søgekombinationer) finder jeg ingen ting i Google på dansk, og derfor ved jeg ikke, om jeg bare "må" oversætte titlen som Pandora -Den flyvende hollænder-...

Håber på et godt råd. Ja, og så indrømmer jeg, at jeg ikke har set filmen... Det må jeg få gjort en dag.

Ciao fra et hundekoldt Spanien,

Anna Louise
Collapse


 
lisevs
lisevs
Local time: 14:27
lidt hjælp Feb 19, 2004

prøv www.scope.dk/index.php
- men som alle andre databaser giver den ikke det store udbytte når det gælder ældre film.


Jeg leder specielt efter Pandora -The Flying Dutchman- med Ava Gardner og James Mason, men med en direkte oversættelse


- det kan jeg til gengæld hjælpe med:
"Pandora og Den flyvende Hollænder" - ifølge Filmleksikon, (Munksgaard, Rosinante) red. af Peter Schepelern, 1995

- og du er velkommen til at spørge igen, hvis du har brug for flere oplysninger - bogen står her i min reol, så det er bare at slå op

vh
lise


 
schwensen (X)
schwensen (X)  Identity Verified
Local time: 14:27
Spanish to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Du er en skat! Feb 19, 2004

Ja, undskyld, men det var da en dejlig hjælp!

1000 tak skal du have; og hvis jeg får flere problemer af denne slags, så ved jeg hvem der har den bog jeg mangler -til gengæld har jeg hele samlingen på spansk, så hvis du skulle gå hen og få brug for spanske titler, så siger du også bare til ;o)

Anna Louise


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 14:27
English to Danish
+ ...
Ordliste Feb 19, 2004

Jeg overvejede på et tidspunkt at lave en ordliste over filmtitler (én af alt for mange gode ideer), men det er der jo nok ikke så stor brug for. Hér ville den dog virkelig komme til sin ret.
Jørgen


 
Helle Kaiser-Nielsen
Helle Kaiser-Nielsen  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 13:27
Member
English to Danish
+ ...
Filmografi Feb 19, 2004

Hej,
Scope er alle tiders, men har ikke alle film listet.
Er titlen der ikke, kan det også være en god ide at søge på Google på "filmografi" og så navnet på en af skuespillerne fra filmen (f.eks. "Ava Gardner".)

Happy Hunting
Helle

P.s. Og så er der selvfølgelig altid (om end kun på engelsk) www.imdb.com


 
schwensen (X)
schwensen (X)  Identity Verified
Local time: 14:27
Spanish to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Tak igen Feb 20, 2004

-til Jørgen og Helle også. Jørgen, du skulle måske alligevel tænke på at lave den liste? Se, der er nu beviser på, at den kan være brugbar

God w/end til alle, når den ellers starter (ikke her, er jeg bange for)

Anna


 
Anna Haxen
Anna Haxen  Identity Verified
Denmark
Local time: 14:27
Member (2005)
English to Danish
+ ...
Prøv også Det danske Filminstitut Feb 24, 2004

Jeg havde engang det samme problem. Til sidst ringede jeg simpelthen til filminstituttet og spurgte. De var meget hjælpsomme - og fandt også frem til den danske titel. www.dfi.dk

Anna


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Filmtitler på dansk






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »