Hjælp - mine korrekturindstillinger har ændret sig!
Thread poster: Susanne Hemdorff

Susanne Hemdorff  Identity Verified
Denmark
Local time: 02:56
Member (2006)
English to Danish
+ ...
Jun 1, 2011

Jeg er i gang med at reviewe undertekster og skal derfor overholde et maksimalt antal karakterer i de enkelte linjer. Hidtil har jeg uden problemer foretaget rettelser, idet det slettede "ryger ud til højre", om jeg så må sige (altså det slettede vises i højre margin), og kun det rettede bliver tilbage, så jeg tydeligt kan se, hvor mange karaterer det fylder.

I aftes begyndte systemet så at vise gennemstregning, når jeg sletter, så det hele bliver stående i linjerne! Det g
... See more
Jeg er i gang med at reviewe undertekster og skal derfor overholde et maksimalt antal karakterer i de enkelte linjer. Hidtil har jeg uden problemer foretaget rettelser, idet det slettede "ryger ud til højre", om jeg så må sige (altså det slettede vises i højre margin), og kun det rettede bliver tilbage, så jeg tydeligt kan se, hvor mange karaterer det fylder.

I aftes begyndte systemet så at vise gennemstregning, når jeg sletter, så det hele bliver stående i linjerne! Det gør det helt uoverskueligt. Jeg HAR tjekket korrekturindstillingen, og den står til gennemstregning - men om den har gjort det hele tiden, aner jeg ikke. Det er første gang nogensinde, jeg har været inde at tjekke det!

Hvordan får jeg det ændret tilbage?

Mus og piletaster begyndte også i aftes at opføre sig underligt, idet de nærmest køre på tværs af skærmbilledet i stedet for nedad, således at det blev umuligt at se begyndelsen på linjerne. Men det er da heldigvis gået i sig selv igen i løbet af natten....!

På forhånd tak for hurtig hjælp

Susanne
Collapse

Lise Smidth  Identity Verified
Austria
German to Danish
+ ...
Skift til sidelayout Jun 1, 2011

- det lyder som om du bare skal skifte til sidelayot i stedet for "normal" (eller hvad det nu hedder i den danske word-version

vh
lise

Susanne Hemdorff  Identity Verified
Denmark
Member (2006)
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Tak :-) Jun 1, 2011

Ja, det hjalp at skifte til udskriftslayout - det plejer jeg også at køre med, så derfor har jeg ikke været ude for problemet før.

Så lærte jeg noget nyt i dag

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Hjælp - mine korrekturindstillinger har ændret sig!

Advanced search

Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search