Søger medlem af Translatørforbundet der vil anbefale mig
Thread poster: Lise Smidth

Lise Smidth  Identity Verified
Austria
Local time: 14:04
German to Danish
+ ...
Oct 11, 2011

Hej,

jeg er medlem af det østrigske oversætter- og tolkeforbund Universitas.

http://www.universitas.org

De har en online liste over oversættere som jeg gerne vil optages på. Men det kræver anbefalinger fra mindst to andre medlemmer. Der er dog ingen andre danske oversættere blandt medlemmerne, så derfor leder jeg nu efter en tysk-dansk oversætter der er medlem af Dansk Translatørforbund (det danske søsterforbund) og som er villig til at anbefale mig til Universitas' liste.

Det kræver at jeg sender tre oversættelser fra forskellige fagområder til vedkommende, som derefter underskriver en formular som bekræftelse på at de pågældende oversættelser er i orden og at jeg kan anbefales til den pågældende liste.

Hvilken oversætter fra tysk til dansk er medlem af Dansk Translatørforbund og villig til at hjælpe mig?

På forhånd tusind tak

Venlig hilsen
Lise

Direct link Reply with quote

DanTranslation  Identity Verified
English to Danish
+ ...
'Overkill' Oct 11, 2011

Hej Lise

Find noget mindre besværligt

mvh

Ole

Lise Smidth  Identity Verified
Austria
German to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
;) Oct 12, 2011

DanTranslation wrote:

Hej Lise

Find noget mindre besværligt

mvh

Ole

Hej Ole,

ja, du har ret - det lyder meget bøvlet. Men det lyder nok også mere bureakratisk end det i realiteten er, og heldigvis er det allerede lykkedes mig at finde to kolleger der vil skrive under.

De vil jo bare være sikre på at det ikke er alle og enhver der kommer til at stå på deres liste - og her i Østrig er der desværre ikke så mange andre alternative muligheder....

vh
lise

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Søger medlem af Translatørforbundet der vil anbefale mig

Advanced search

Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search