Nyttig genvej på Gyldendal online
Thread poster: jmadsen

jmadsen  Identity Verified
Local time: 22:19
Feb 8, 2012

Jeg har lige - og efter lang tids irritation over den tilsyneladende manglende funktion - fundet en genvej til at hoppe til søgefeltet på Gyldendal online.
For at optimere brugen af genvejstaster og dermed undgå den skadelige og langsommelige brug af mus har det irriteret mig, at jeg kun kunne komme til søgefeltet ved at bruge musen. Senere fandt jeg ud af, at jeg kunne trykke på tilbage-tasten i browseren for at opnå dette, men det tog også tid, da hele den forrige side skulle indlæses - og Gyldendal er desværre ikke den hurtigste hjemmeside at indlæse... men det virkede.
Nu opdagede jeg ved et tilfælde, at man kan gå direkte til søgefeltet og slette den forrige søgestreng ved at trykke på ctrl + tilbage. Dermed genindlæses siden ikke, hvilket gør det meget hurtigere. Selvom det nogle gange er sekunder, det drejer sig om, kan det sagtens være et irritationsmoment, især hvis man har mange opslag.

[Edited at 2012-02-08 18:59 GMT]

Direct link Reply with quote

Merete Hvas  Identity Verified
Denmark
English to Danish
+ ...
Fantastisk! Feb 8, 2012

Du er da en skat! Sådan en tastekombination har jeg godt nok ledt efter længe! Tak, fordi du delte din nye viden!

Hilsen Merete

Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Også tusind tak herfra Feb 8, 2012

... som en, der næsten kan glemme, hvad det var, jeg skulle slå op, inden siden genindlæses, er jeg helt sikker, at jeg kommer til at sende dig mange venlige tanker fremover!

564354352  Identity Verified
Denmark
Danish to English
+ ...
Tror da nok, at det kan gøres meget nemmere ... Feb 9, 2012

Hej Jørgen

Jeg kommer da helt i tvivl om, hvorvidt jeg forstår, hvad du taler om, men når jeg bruger Gyldendal online (hvilket vil sige dagen lang), er det fuldt ud tilstrækkeligt bare at have cursoren placeret hvor som helst på siden. Når jeg begynder at taste mit næste søgeord, hopper cursoren automatisk til søgefeltet.

Men måske finder nogen det hurtigere at bruge genvejstasterne ...

Gitte

TOPIC STARTER
Det har du selvfølgelig ret i... Feb 9, 2012

Det glemte jeg at få med: Hvis man laver en søgning og derefter - uden at foretage sig andet - taster igen, bliver man selvfølgelig stående i søgefeltet. Problemet opstår først, når man forlader søgefeltet for f.eks. at kopiere en streng, hvilket jeg ofte gør.

TOPIC STARTER
Endnu et lille trick... Jun 28, 2012

For noget tid siden fik jeg et problem, når jeg (nogle gange) kopierede et ord til søgefeltet i Gyldendal online, hvorefter der stod, at "Din søgning kan genkendes som et af disse to forskellige ord i ordbogen. Klik på det, du vil slå op". Problemet er, at siden er helt blank med undtagelse af ovenstående meddelelse, så der var ikke noget at vælge mellem/klikke på.

Jeg skrev til Gyldendal (som først ikke fattede problemet), men senere vendte tilbage med en forklaring: Nogle gange kopieres der et kryptisk tegn med foran søgeordet, som dog ikke kan ses. Løsning: Hop hen forrest i søgefeltet, tryk på Delete for at slette det overflødige tegn, og søg igen.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Nyttig genvej på Gyldendal online

Advanced search

BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »
SDL Trados Studio 2017 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2017 helps translators increase translation productivity whilst ensuring quality. Combining translation memory, terminology management and machine translation in one simple and easy-to-use environment.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search