A-kasse
Thread poster: Signe Golly

Signe Golly  Identity Verified
Denmark
Local time: 19:17
Danish to English
+ ...
Jun 19, 2012

Hej allesammen!
Jeg er lige flyttet til Danmark (fra USA via Sverige), og da jeg har boet det meste af mit voksenliv i udlandet, er alt det med A-kasser og den slags noget ukendt for mig. Efter at min virksomhedsregistrering er gået igennem, er jeg blevet kontaktet af nogle A-kasser, som åbenbart er meget ivrige efter nye medlemmer. Bl.a. har jeg snakket med en repræsentant fra DANA, som jeg kan huske blev omtalt ved vores Powwow sidste efterår.
Er der nogle af jer søde mennesker, der gider dele lidt af jeres erfaringer/råd/advarsler/anbefalinger omkring A-kasser? Hvad skal man se efter? Hvad har I fået ud af det? Er I glade for den A-kasse, I selv har?
Det ser ud til, at DANA også tilbyder en pakkeløsning med forsikring gennem Codan. Er der nogen, der har den med? Der er vist stillet spørgsmål om forsikring herinde tidligere, så det kan jeg kigge på, men jeg er også nysgerrig efter, om nogen kan anbefale forsikringsselskaber, der evt. kan skræddersy en police, der passer til vores erhverv (ansvarsforsikring, indbrud, brand - og gerne også personlig indboforsikring)?
Skriv meget gerne direkte besked, hvis der er nogle af jer, der gerne vil rådgive men ikke har lyst til at skrive i offentligt forum!
På forhånd tak

Direct link Reply with quote

Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 19:17
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Jeg sidder i K&S Jun 19, 2012

Kommunikation og Sprog.

Det gør jeg af historiske årsager - min arbejdsgiver, dengang jeg havde sådan en, vil gerne have, at jeg flyttede, og jeg hørte ikke hjemme i HK...

Der er ingen, der har lokket mig til at skifte - K&S er 'de sprogliges A-kasse' sammen med journalisterne og andre. Laver nogle gode kurser, og de gange, jeg har haft brug for et godt råd fra juristen, har de været meget hjælpsomme.

De har også en aftale om erhvervsforsikring for oversættere /ikke-Translatører, som dækker en del, og er den billigste jeg kunne finde. Den er med Tryg.

Jeg er også medlem af fagforeningen - du får ikke juristhjælp, hvis du kun er i A-kassen, men du får forhåbentlig sjældent brug for det.

Held og lykke!

Direct link Reply with quote

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

A-kasse

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search