Timepris for kvalitetstest
Thread poster: Pernille Chapman

Pernille Chapman  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 17:30
Member (2004)
English to Danish
+ ...
Nov 30, 2006

Hej allesammen,

Siden nogle af os jo brugte en del tid på at diskutere priser, da vi mødtes i Sorø, vil jeg tillade mig at give et fingerpeg angående et job, der netop er annonceret. Det drejer sig om online-test af markedsundersøgelser. Nu har jeg tilfældigvis lavet en del af den slags for samme kunde, efter at de kontaktede mig direkte. Jeg har ikke umiddelbart indtryk af, at de er utilfredse med mit arbejde, derfor lurer jeg lidt på, om de er ude efter billig arbejdskraft Til orientering tager jeg EURO 37 i timen, og de tilbyder 20! De forsøgte også at presse prisen, da vi først snakkede sammen, men accepterede så, at jeg ikke kunne eller ville gøre det billigere.

Nu må I selvfølgelig helt selv om, hvad I vil tage for den slags arbejde, hvis I er interesserede. Men jeg kan nu ikke lade være med at ønske, at de slet ikke får nogle bud til den lave timepris. Ikke fordi jeg selv er vild efter at holde på kunden - arbejdet er ikke særligt spændende, og der er altid stress på og alt for mange tekniske problemer undervejs. Mere fordi det burde være muligt for et forholdsvis lille "community" som vores at samarbejde om at holde taksterne på det plan, vores kvalitetsarbejde og indsats fortjener...

Fortsat god arbejdslyst (til en ordentlig løn!),

Pernille

Direct link Reply with quote

NetLynx  Identity Verified
Local time: 18:30
English to Danish
+ ...
Timepris ... Dec 3, 2006

Hej Pernille!

Jeg så det samme opslag og ville heller ikke gå for den pris. Burde måske have reflekteret og foreslået € 40 pr. time.

Sådanne firmaer får jo nok en eller anden til den pris, enten meget sulten eller fra et lavprisland.
Gad vide, om kunden kan være tilfreds med det?
Nogen, der ved, hvad kunden egentlig betaler?

Jeg har en del gange fra bureauer i lavprislande fået netop denne lavpris stukket ud som begrundelse for, at de kun kunne betale 1/4 til 1/3 af det, jeg forlangte. Det var ærligt talt en sær begrundelse, men I kender den sikkert alle.

Fra en kollega, der oversætter for politiet i kriminalsager ved jeg, hvad det offentlige betaler i liniepris à 55 anslag, der let kan omregnes til en cirkapris pr. ord - og det kalder jeg en rimelig betaling! Den burde vi forlange for kvalitetsoversættelser.

Findes diskussionen fra Sorø evt. tilgængelig? Jeg vil gerne være med, men var desværre forhindret både i år og sidste år.

Venlig hilsen
Erik

Direct link Reply with quote

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Timepris for kvalitetstest

Advanced search

memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
PDF Translation - the Easy Way
TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation.

TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation. It also puts your translations back into the PDF to make new PDFs. Quicker and more accurate than hand-editing PDF. Includes free use of Infix PDF Editor with your translated PDFs.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search