Off topic: Ziekenhuis zoekt Klingonspreker
Thread poster: Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 12:05
Member
English to Dutch
+ ...
May 12, 2003

Weer eens iets anders... (uit Taalpost nr. 145):



Ziekenhuis zoekt Klingonspreker

12 mei 2003

Een ziekenhuis in de Amerikaanse stad Portland is op zoek naar een vertaler die het Klingon machtig is. Dat meldt de nieuwszender CNN.



Het Klingon is een fictieve taal, gecreëerd voor de televisieserie Star Trek en de daarvan afgeleide bioscoopfilms. Het is een samenhangende taal, met een grammatica en een eigen woordenschat. Ze wordt gespr
... See more
Weer eens iets anders... (uit Taalpost nr. 145):



Ziekenhuis zoekt Klingonspreker

12 mei 2003

Een ziekenhuis in de Amerikaanse stad Portland is op zoek naar een vertaler die het Klingon machtig is. Dat meldt de nieuwszender CNN.



Het Klingon is een fictieve taal, gecreëerd voor de televisieserie Star Trek en de daarvan afgeleide bioscoopfilms. Het is een samenhangende taal, met een grammatica en een eigen woordenschat. Ze wordt gesproken door het personage Worf en andere buitenaardsen.



De directie van het provinciale gezondheidscentrum van Multnomah in Portand, waar zo’n 60.000 mensen met mentale problemen worden behandeld, is nu op zoek naar een tolk die het Klingon in Engels kan omzetten. Sommige patiënten blijken namelijk niets anders te spreken dan de taal van Star Trek. Daarnaast zoekt het ziekenhuis ook naar vertalers die menselijke talen als het Dari en het Tongan kunnen vertalen.






[addsig]
Collapse


 
blomguib (X)
blomguib (X)  Identity Verified
Local time: 07:05
English to Flemish
+ ...
leuk enerzijds en triest anderzijds May 20, 2003

mijn eerste reactie was er één van ????

Verder lezend echter veranderde dit; als men inderdaad Klingon heeft gecreëerd als volledige taal met woordenschat en grammatica, dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die - naast het feit dat zijn problemen hebben - zo opgaan in dit onderwerp dat zij onverstaanbaar geworden zijn voor de gewone stervelingen onder ons...

Ik hoop voor hen dat er ook geestelijk gezonde medemensen zijn die ook ooit de moeite hebben genomen om Kli
... See more
mijn eerste reactie was er één van ????

Verder lezend echter veranderde dit; als men inderdaad Klingon heeft gecreëerd als volledige taal met woordenschat en grammatica, dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die - naast het feit dat zijn problemen hebben - zo opgaan in dit onderwerp dat zij onverstaanbaar geworden zijn voor de gewone stervelingen onder ons...

Ik hoop voor hen dat er ook geestelijk gezonde medemensen zijn die ook ooit de moeite hebben genomen om Klingon te leren!
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Ziekenhuis zoekt Klingonspreker






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »