Microsoft terminologie EN/FR ->NL?
Thread poster: Ingeborg Gonizzi

Ingeborg Gonizzi  Identity Verified
Netherlands
Local time: 15:48
Member (2007)
French to Dutch
+ ...
Dec 4, 2008

Weet iemand of er op internet (of elders) een lijst te vinden is waarin alle MS-termen vertaald staan?

Ik moet een Frans document vertalen waarin wordt uitgelegd hoe je een grafiek maakt in Word, maar aangezien ikzelf al jaaaaaaaaaaaren met de Engelse versie werk, heb ik geen idee hoe dat allemaal in het Nederlands heet (ik ben nu bij 'Bordure et trame' oftewel 'Borders and shading', maar in het NL weet ik het niet...)

Alvast hartelijk dank voor jullie suggesties!

Ingeborg

Direct link Reply with quote

Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 14:48
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
Ik kan het bestand opsturen Dec 4, 2008

Hi Ingeborg,

Als je me een mailtje stuurt, kan ik je meteen een groot Excel bestand opsturen met de terminologie in verschillende talen.

Anne

Erik Freitag  Identity Verified
Germany
Member (2006)
Dutch to German
+ ...
Google Dec 4, 2008

Beste Ingeborg,

misschien heb je het nu al van Anne ontvangen, maar ook voor anderen: Gewoon even Google vragen. Resultaat:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=25018024-2DFD-4229-9763-05F78FEAF2FF&displaylang=en

Groetjes,
Erik

Percy Balemans  Identity Verified
Netherlands
English to Dutch
+ ...
Online versie Dec 4, 2008

Microsoft heeft tegenwoordig ook een "online terminology and glossary search": http://www.microsoft.com/language/en/us/search.mspx

Ingeborg Gonizzi  Identity Verified
Netherlands
Member (2007)
French to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Dank jullie wel! Dec 5, 2008

Geweldig collega's,

ik kan weer helemaal vooruit!

Dank jullie hartelijk.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Microsoft terminologie EN/FR ->NL?

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search