Wat is een Vrijhof?
Thread poster: Anne Lee
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 23:11
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
Aug 18, 2003

Kan iemand me zeggen wat een Vrijhof is? De nu nog bestaande Vrijhoven schijnen culturele centra te zijn, maar ik weet niet of dit de originele betekenis van het woord is, dan wel een hedendaagse benutting van die gebouwen. De Grote Vandale schijnt het woord ook niet te kennen. Kent iemand een website voor oudere Nederlandse woorden die niet meer in de Vandale staan?

 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 00:11
Member
English to Dutch
+ ...
(historisch) vrije boerderij, meierij Aug 18, 2003

Anne Lee wrote:

Kan iemand me zeggen wat een Vrijhof is? De nu nog bestaande Vrijhoven schijnen culturele centra te zijn, maar ik weet niet of dit de originele betekenis van het woord is, dan wel een hedendaagse benutting van die gebouwen. De Grote Vandale schijnt het woord ook niet te kennen. Kent iemand een website voor oudere Nederlandse woorden die niet meer in de Vandale staan?


Vond ik terug in mijn oude Van Vandale (1970)

Ga misschien ook eens naar:

http://gemeentearchief.tilburg.nl/receptie/hisdie/ontluikend.htm


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 23:11
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Bedankt, Evert. Aug 18, 2003

Bedankt voor de uitleg. Dat lost mijn vraag op.

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Wat is een Vrijhof?






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »