Welke laptop moet ik aanschaffen?
Thread poster: Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 02:16
English to Dutch
+ ...
Sep 17, 2009

Hallo allemaal,

Ik zoek een nieuwe laptop want over mijn oude (acer) ben ik toch niet zo tevreden. Kan iemand mij een ander merk aanraden?

M.a.w., heeft iemand ervaring met ( MS Vista op )

Asus
Sony
HP
?

Bedankt!


 
Samuel Murray
Samuel Murray  Identity Verified
Netherlands
Local time: 02:16
Member (2006)
English to Afrikaans
+ ...
Merk is tog nie so belangrik nie Sep 17, 2009

Joop Fraikin wrote:
Ik zoek een nieuwe laptop want over mijn oude (acer) ben ik toch niet zo tevreden. Kan iemand mij een ander merk aanraden?


Ek twyfel of die handelsmerk so belangrik is. Ek sou dink die vermoë van die skootrekenaar (laptop) is baie belangriker. Wat is jou behoeftes -- is jy op soek na iets wat altyd op jou lessenaar sal staan, of iets wat jy oral kan saamdra? Gaan jy benewens vertaalwerk ook speletjies speel en grafikaprogrammatuur gebruik? Is 'n volledige toetsbord vir jou belangrik?


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 02:16
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Welke laptop moet ik aanschaffen? Sep 18, 2009

Samuel Murray wrote: Hallo Samuel,

Ik weet niet hoe belangrijk het merk is. Ik ben al eens gaan snuffelen en de verkoper zei me dat bijvoorbeeld Sony en Asus toch beter zijn dan Acer. De laptop die ik zoek moet dienen voor kantoortoepassingen, internet, mail...

Op miijn oude laptop draait XP Pro, met diverse toepassingen (woordenboeken!) voor XP. Zou dat onder Vista tot compatibiliteitsproblemen kunnen leiden, denk je?

Joop Fraikin wrote:
Ik zoek een nieuwe laptop want over mijn oude (acer) ben ik toch niet zo tevreden. Kan iemand mij een ander merk aanraden?


Ek twyfel of die handelsmerk so belangrik is. Ek sou dink die vermoë van die skootrekenaar (laptop) is baie belangriker. Wat is jou behoeftes -- is jy op soek na iets wat altyd op jou lessenaar sal staan, of iets wat jy oral kan saamdra? Gaan jy benewens vertaalwerk ook speletjies speel en grafikaprogrammatuur gebruik? Is 'n volledige toetsbord vir jou belangrik?


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 01:16
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
Samsung NC10 netbook Sep 18, 2009

Toevallig had ik, net als jij, een Acer laptop, die me snel uit de nood hielp toen mijn oude vertrouwde Toshiba het plots liet afweten. Verleden jaar schafte ik me een Samsung NC10 netbook aan, omdat het een handig formaat is (26cm x 18cm) met batterijen die het 8 uur lang uithouden. Dat is intussen een uitstekende aankoop gebleken die mijn Acer laptop helemaal vervangt, dus die laatste kan met zoonlief mee naar de universiteit.
Ik was zelf niet zo gek op die Acer omdat Windows Vista me
... See more
Toevallig had ik, net als jij, een Acer laptop, die me snel uit de nood hielp toen mijn oude vertrouwde Toshiba het plots liet afweten. Verleden jaar schafte ik me een Samsung NC10 netbook aan, omdat het een handig formaat is (26cm x 18cm) met batterijen die het 8 uur lang uithouden. Dat is intussen een uitstekende aankoop gebleken die mijn Acer laptop helemaal vervangt, dus die laatste kan met zoonlief mee naar de universiteit.
Ik was zelf niet zo gek op die Acer omdat Windows Vista me niet zo ligt.
Zoek je naar een oplossing om geregeld mee op pad te trekken, dan is de Samsung NC10 een geweldige oplossing. Je moet er wel een externe schrijf bij kopen om programma's op te laden, maar eenmaal die programma's geïnstalleerd zijn heb je die externe schijf niet zo vaak of zelfs nooit meer nodig. De Samsung past in de meeste van mijn handtassen, is niet erg zwaar, en verkrijgbaar met Windows XP, wat ik toch nog steeds verkies. Het is een snelle, betrouwbare computer.
Heb nooit problemen gehad met de Internetverbinding, want ik raak overal meteen online als er wifi in de buurt is. Bij vrienden en collega's maakt mijn Samsung ook indruk; want het ontwerp in glanzend zwart is echt mooi om naar kijken.
Als je een grotere laptop zoekt met een betere geluidskwaliteit en een integrale CD/DVD drive, dan kijk je beter naar iets anders uit. Ik voeg volledigheidshalve toe dat mijn oude Toshiba uiteindelijk toch terug aan de slag ging, nadat alle programma's opnieuw geïnstalleerd werden, dus ik verkies Toshiba nog steeds over Acer. Maar de Samsung NC10 kan ik echt aanbevelen.

[Edited at 2009-09-18 07:46 GMT]
Collapse


 
Edward Vreeburg
Edward Vreeburg  Identity Verified
Netherlands
Local time: 02:16
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Asus = OK Sep 18, 2009

Ik heb zelf twee ASUS-machines gekocht vorig jaar, gewoon omdat dat de enige waren waarvan het toetsenbord niet warm werden als ze een paar uur aanstonden... Even "handoplegging" in de winkel en voila!!

Ed


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 02:16
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Fujitsi Siemens met Vista bevalt ook prima Sep 18, 2009

Ik heb verleden jaar het machinepark vernieuwd en mijn computerleverancier vond dat Fujitsi Siemens momenteel de beste papieren had. Vergelijkingssites hebben hem ook hoog staan (momenteel krijgt hij een 9,5, maar dat is slechts van twee mensen):
http://www.vergelijk.nl/notebook/

Ik heb de Amilo XI 2528 en ben er heel tevreden over. Ik gebruik hem veel om referentie-PDF's of referenti
... See more
Ik heb verleden jaar het machinepark vernieuwd en mijn computerleverancier vond dat Fujitsi Siemens momenteel de beste papieren had. Vergelijkingssites hebben hem ook hoog staan (momenteel krijgt hij een 9,5, maar dat is slechts van twee mensen):
http://www.vergelijk.nl/notebook/

Ik heb de Amilo XI 2528 en ben er heel tevreden over. Ik gebruik hem veel om referentie-PDF's of referentiesites te bekijken terwijl ik de bureaucomputer aan het vertalen ben. Hij heeft een prima beeld, maar voor de rest spreek ik zijn capaciteiten niet erg aan, moet ik zeggen. Momenteel ben ik op reis en dan gaat hij met zijn 17" scherm en circa 6 kg gewicht makkelijk mee in een fietstas. De vorige, een Acer, zette de wijzer van de weegschaal op 10 kg.

[Bijgewerkt op 2009-09-18 09:34 GMT]
Collapse


 
Koen van Gilst
Koen van Gilst  Identity Verified
Netherlands
Local time: 02:16
German to Dutch
+ ...
Apple MacBook met WinXP + OSX Sep 18, 2009

Ik heb vorig jaar een MacBook gekocht, samen met een 22'' monitor. Nooit een seconde spijt gehad. Opstarten in WinXp voor het zakelijke werk, opstarten in OSX voor privézaken (fotografie, surfen). De MacBook is klein, licht en snel als je onderweg wilt werken. Thuis sluit ik hem aan op monitor, toetsenbord & muis.

Apple-notebooks zijn wel duurder dan andere notebooks, maar wat mij betreft maken de kwaliteit en het gebruikersgemak van het product dat helemaal goed.

[Edited at
... See more
Ik heb vorig jaar een MacBook gekocht, samen met een 22'' monitor. Nooit een seconde spijt gehad. Opstarten in WinXp voor het zakelijke werk, opstarten in OSX voor privézaken (fotografie, surfen). De MacBook is klein, licht en snel als je onderweg wilt werken. Thuis sluit ik hem aan op monitor, toetsenbord & muis.

Apple-notebooks zijn wel duurder dan andere notebooks, maar wat mij betreft maken de kwaliteit en het gebruikersgemak van het product dat helemaal goed.

[Edited at 2009-09-18 10:02 GMT]
Collapse


 
Wolfgang Jörissen
Wolfgang Jörissen  Identity Verified
Belize
Dutch to German
+ ...
Acer-strubbelingen Sep 18, 2009

Opmerkelijk dat hier weer eens iemand over Acer klaagt. Ik had sinds 2005 een Acer waar ik hartstikke tevreden mee was. Toen deze aan vervanging toe was, kocht ik weer een Acer en werd hartstikke teleurgesteld: de accu begaf het binnen weken (ja, ook de vervangende accu, die ik toen kreeg) en vloeiend typen bleek onmogelijk te zijn met het aanwezige toetsenbord omdat het touchpad zich steeds aangesproken voelde (iets wat mijn oude laptop prima kon scheiden). Kortom: ik heb het ook gehad met Acer... See more
Opmerkelijk dat hier weer eens iemand over Acer klaagt. Ik had sinds 2005 een Acer waar ik hartstikke tevreden mee was. Toen deze aan vervanging toe was, kocht ik weer een Acer en werd hartstikke teleurgesteld: de accu begaf het binnen weken (ja, ook de vervangende accu, die ik toen kreeg) en vloeiend typen bleek onmogelijk te zijn met het aanwezige toetsenbord omdat het touchpad zich steeds aangesproken voelde (iets wat mijn oude laptop prima kon scheiden). Kortom: ik heb het ook gehad met Acer en volg deze discussie met belangstelling.

Joop, misschien wacht je met de aanschaffing nog een beetje totdat Windows 7 definitief op de markt is (of je maakt gebruik van één van de vele aanbiedingen in de winkels voor een gratis update). Op een paar compatibiliteitsproblemen zou ik inderdaad rekenen, maar misschien kun je dit bij minder zware programma's met virtuele machines oplossen.
Collapse


 
Marinus Vesseur
Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 17:16
English to Dutch
+ ...
Acer niet zeer solide, maar goedkoop en praktisch Sep 28, 2009

Iedereen heeft toch een ander idee over wat belangrijk voor hem is in een laptop, net als bij een auto of een mobiele.

Ik heb een tijdje heel tevreden met Dell gewerkt. Beetje duurder, beetje zwaarder, zeer solide en goede service.

Nu was er hier een aanbieding voor de Acer Timeline 15" voor 550 CAD (350 Euro!) met compleet toetsenbord (dus mét Num-blok), WLAN (Wifi) N, Vista Premium MET gratis Upgrade naar Windows 7, superslank en licht en met meer dan 8 uur accutijd
... See more
Iedereen heeft toch een ander idee over wat belangrijk voor hem is in een laptop, net als bij een auto of een mobiele.

Ik heb een tijdje heel tevreden met Dell gewerkt. Beetje duurder, beetje zwaarder, zeer solide en goede service.

Nu was er hier een aanbieding voor de Acer Timeline 15" voor 550 CAD (350 Euro!) met compleet toetsenbord (dus mét Num-blok), WLAN (Wifi) N, Vista Premium MET gratis Upgrade naar Windows 7, superslank en licht en met meer dan 8 uur accutijd (is echt zo). Ben ik toch voor door de knieën gegaan, hoewel het geheel definitief goedkoper aandoet. De service is ook niet denderend.

Nieuwe laptops hebben vaak een 64-bits bedrijfssysteem. De VanDale woordenboeken lopen wel (zie een andere thread), maar ik heb bijvoorbeeld MultiTerm niet aan de praat gekregen. Ik vind Vista intussen niet meer zo'n probleem, zou de sidebar niet meer willen missen.

HTH
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Welke laptop moet ik aanschaffen?






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »