https://www.proz.com/forum/dutch/158867-windows_7.html

Windows 7
Thread poster: Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 17:22
English to Dutch
+ ...
Feb 24, 2010

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen met Windows 7. Werkt het beter dan XP? Als ik overstap van XP, welke software moet ik dan opnieuw aanschaffen? Ik denk aan Office, Trados, Adobe Acrobat, woordenboeken, dat soort dingen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!


 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 17:22
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Als alles goed gaat weet ik volgende week meer Feb 24, 2010

Hallo Joop,

Ik heb een nieuwe laptop met Windows 7 Professional besteld, omdat ik dan indien nodig toepassingen in Windows XP-modus kan draaien. Ik ben zelf ook benieuwd welke XP-spullen ik kan blijven gebruiken.

Succes,
Gerard


 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 17:22
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Als alles goed gaat weet ik volgende week meer Feb 24, 2010

Hallo Joop,

Ik heb een nieuwe laptop met Windows 7 Professional besteld, omdat ik dan indien nodig toepassingen in Windows XP-modus kan draaien. Ik ben zelf ook benieuwd welke XP-spullen ik kan blijven gebruiken.

Succes,
Gerard


 
Benno Groeneveld
Benno Groeneveld  Identity Verified
United States
Local time: 11:22
English to Dutch
+ ...
Mijn XP computer gaf de geest Feb 25, 2010

een week voordat Windows 7 uitkwam.

Heb meteen een nieuwe schootcomputer met basis Windows 7 gekocht zodra dat kon en ben zeer tevreden. Ben blij dat ik de hele Vista misere heb kunnen overslaan.

Heb ook een aantal programma's nieuw gekocht, Office, Wordfast, Van Dale en nog wat. Maar dat was wel nodig, mijn versies waren erg verouderd. Plus het zijn allemaal belastingaftrekposten.

Alles draait al weer bijna zes maanden zonder (al te veel) problemen.
... See more
een week voordat Windows 7 uitkwam.

Heb meteen een nieuwe schootcomputer met basis Windows 7 gekocht zodra dat kon en ben zeer tevreden. Ben blij dat ik de hele Vista misere heb kunnen overslaan.

Heb ook een aantal programma's nieuw gekocht, Office, Wordfast, Van Dale en nog wat. Maar dat was wel nodig, mijn versies waren erg verouderd. Plus het zijn allemaal belastingaftrekposten.

Alles draait al weer bijna zes maanden zonder (al te veel) problemen.

Een aantal programma's kan ik nog niet gebruiken, zijn nog niet klaar voor 64 bit, maar dat komt nog wel.

Alles bij elkaar zeer tevreden.
Collapse


 
Williamson
Williamson  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 16:22
Flemish to English
+ ...
Oude software Feb 25, 2010

Heeft ongeveer dezelfde lay-out als vista, maar start veel vlugger op.
Werkt ook met "oudere" programma. Met 7 kon ik een (10 jaar oud) juridisch woordenboek weer aan de praat krijgen. Met vista ging dit niet.


 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 17:22
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Virtuele Machine Mar 19, 2010

Hallo allemaal,

Microsoft is van gedachte veranderd en geeft alle gebruikers van Windows 7 Professional en hoger nu de mogelijkheid om gratis een virtuele machine met Windows XP te draaien.

Ga naar
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
voor meer informatie.

We kunnen alle oude XP-meuk die niet direct of indire
... See more
Hallo allemaal,

Microsoft is van gedachte veranderd en geeft alle gebruikers van Windows 7 Professional en hoger nu de mogelijkheid om gratis een virtuele machine met Windows XP te draaien.

Ga naar
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
voor meer informatie.

We kunnen alle oude XP-meuk die niet direct of indirect in Windows 7 kan worden geïnstalleerd nu in de XP-VM installeren en kunnen de applicaties dan ook aanroepen vanuit Windows 7.

Het is dus zeker verstandig om een paar tientjes extra te investeren en een Professional-versie van Windows 7 aan te schaffen. Ikzelf was verheugd dat ik mijn eeuwigdurende antieke Trados-demo weer een computer langer met me kan meeslepen.

Succes,
Gerard
Collapse


 
Wolfgang Jörissen
Wolfgang Jörissen  Identity Verified
Belize
Dutch to German
+ ...
Nooit een goed werkend besturingssysteem eruit gooien Mar 19, 2010

Joop, als XP voor jou goed werkt en je bent niet toevallig aan een nieuwe computer toe, zou ik het gewoon erbij laten.

Ik had nu heel even de beschikking over een laptop met Windows 7 en moet zeggen dat ik best onder de indruk was (in tegenstelling tot Vista op mijn oude laptop, wat voor mij niet werkbaar bleek, zodat ik er met veel pijn en moeite XP op gedaan heb). Het is zeker vlink ontdaan van onnodige poespas en van al die vervelende berichtjes in de trant van "U doet nu dit, me
... See more
Joop, als XP voor jou goed werkt en je bent niet toevallig aan een nieuwe computer toe, zou ik het gewoon erbij laten.

Ik had nu heel even de beschikking over een laptop met Windows 7 en moet zeggen dat ik best onder de indruk was (in tegenstelling tot Vista op mijn oude laptop, wat voor mij niet werkbaar bleek, zodat ik er met veel pijn en moeite XP op gedaan heb). Het is zeker vlink ontdaan van onnodige poespas en van al die vervelende berichtjes in de trant van "U doet nu dit, meent u dat nou?"

Office 2003 werkte in ieder geval goed onder 7, mijn gratis Acrobat-surogaat werkte ook als een trein. Trados heb ik niet getest maar mijn eigen CATjes werkten prima. Of het beter werkte, wie zal het zeggen? Wat trouwens niet werkte, was mijn oude Translation Office 3000 versie 7 (ik vertik het tot nu toe gewoon om over te gaan). Dus hier zal ik wel aan een nieuwe versie moeten of inderdaad die XP-instantie onder Windows 7 Professional moeten draaien.

Helaas liet de laptop - gelukkig nog net in de geld-terug-periode - het afweten, en ga ik nu even weer op mijn oude laptop met XP verder.


[Bearbeitet am 2010-03-19 17:46 GMT]
Collapse


 
Ingeborg Aalders
Ingeborg Aalders
Netherlands
Local time: 17:22
French to Dutch
+ ...
Windows 7, Home of Professional? Mar 22, 2010

Ik sta ook op het punt om Windows 7 aan te schaffen, maar dan omdat ik wil overstappen op Mac, en vanwege Trados gedwongen ben via Parallels ook Windows te draaien. Ik zie nu tot mijn verdriet dat XP niet meer te krijgen is, en dat ik dus Windows zal moeten kopen. Omdat het een duur extraatje is op de toch al dure Mac, vroeg ik me af of Trados ook onder de Home-edition goed draait.

Iemand ervaringen?


 
iMac en Trados met paralells Apr 12, 2010

Ingeborg Gonizzi wrote:

Ik sta ook op het punt om Windows 7 aan te schaffen, maar dan omdat ik wil overstappen op Mac, en vanwege Trados gedwongen ben via Parallels ook Windows te draaien. Ik zie nu tot mijn verdriet dat XP niet meer te krijgen is, en dat ik dus Windows zal moeten kopen. Omdat het een duur extraatje is op de toch al dure Mac, vroeg ik me af of Trados ook onder de Home-edition goed draait.

Iemand ervaringen?



 
Imac, Trados, Paralells en home edtion XP Apr 12, 2010

Joop Fraikin wrote:

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen met Windows 7. Werkt het beter dan XP? Als ik overstap van XP, welke software moet ik dan opnieuw aanschaffen? Ik denk aan Office, Trados, Adobe Acrobat, woordenboeken, dat soort dingen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!



Ja, hoor geen enkel probleem. Ik heb mijn oude XP Home edition met Paralells geinstalleerd op de iMac and het werkt perfect met Trados!

gr.

math


 
Ingeborg Aalders
Ingeborg Aalders
Netherlands
Local time: 17:22
French to Dutch
+ ...
Dank je wel Math! Apr 19, 2010

Dank voor je advies, Math, je stelt me gerust.

Groetjes,
ingeborg


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Windows 7






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »