https://www.proz.com/forum/dutch/16502-paypal_betalingen_en_nederlandse_banken.html

Paypal betalingen en Nederlandse banken
Thread poster: Titia Meesters
Titia Meesters
Titia Meesters  Identity Verified
Local time: 22:11
Member (2005)
English to Dutch
Dec 8, 2003

Ik wil misschien Paypal gaan gebruiken maar mijn ABNAmro kantoor kent het hele systeem niet, ze hebben er helemaal geen ervaring mee. Is er iemand die ervaring heeft -pos en neg - met het overschrijven van geld van een paypalrekening naar een nederlandse bankrekening? Is het echt zo eenvoudig en goedkoop of zitten er adders onder het gras en werkt het niet altijd even veilig en goed?
Ben heel benieuwd naar reacties - Bedankt!

[Edited at 2003-12-08 22:31]


 
Edward Vreeburg
Edward Vreeburg  Identity Verified
Netherlands
Local time: 22:11
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Postbank had er ook moeite mee Dec 9, 2003

en de overboeking was "denied", wat weer 10 euro kosten met zich meebracht.

Ik probeer nu de Fortis bank, (als dat niet werkt kost het zomaar 23 euro boekingskosten!)...

Ik ben wel overgeschakeld op een uitgebreidde Paypal rekening nu...
misschien helpt het

-- meer nieuws volgende week...


 
Hans G. Liepert
Hans G. Liepert  Identity Verified
Switzerland
Local time: 22:11
English to German
+ ...
In memoriam
Paypal en credit card Dec 9, 2003

Ik laat Paypal bedragen gewoon op mijn credit card bijschrijven (crediteren) en als ik via Paypal betaal, wordt het afgeboekt (gedebiteert)

 
Chris Hopley
Chris Hopley  Identity Verified
Netherlands
Local time: 22:11
German to English
+ ...
betaalvriendje Dec 11, 2003

Titia Meesters wrote:
Ik wil misschien Paypal gaan gebruiken maar mijn ABNAmro kantoor kent het hele systeem niet, ze hebben er helemaal geen ervaring mee.


Hoeft ook niet volgens mij want de transactie wordt uitgevoerd als een gewone overboeking van de (euro)bankrekening van Paypal naar de rekening van de begunstigde. Speciale Paypal-kennis heeft je ABN-AMRO bankkantoor dus niet nodig. Als zij alle ins en outs moesten bijhouden van alle "e-mail money"-systemen zouden ze geen tijd meer hebben voor gewone offline bankzaken...

Ed Vreeburg wrote:
Postbank had er ook moeite mee en de overboeking was "denied", wat weer 10 euro kosten met zich meebracht.

Welke reden heeft Paypal gegeven voor die weigering?


 
Titia Meesters
Titia Meesters  Identity Verified
Local time: 22:11
Member (2005)
English to Dutch
TOPIC STARTER
en als er problemen zijn?? Dec 11, 2003

Dank voor al jullie reacties. Het klopt dat de bank in principe niet veel te maken heeft met wie er geld op je rekening zet maar ze rekenen wel kosten hiervoor, en hoeveel kunnen ze me nog niet vertellen. Mijn grootste probleem met het systeem is dat het risico bij mij gelegd wordt: als iemand mij betaalt op mijn paypal rekening en het 'verdwijnt' vervolgens voordat ik het eraf haal - een foutje is zo gemaakt, en een beetje hacker moet dat ook kunnen want de gegevens zijn niet versleuteld - dan ... See more
Dank voor al jullie reacties. Het klopt dat de bank in principe niet veel te maken heeft met wie er geld op je rekening zet maar ze rekenen wel kosten hiervoor, en hoeveel kunnen ze me nog niet vertellen. Mijn grootste probleem met het systeem is dat het risico bij mij gelegd wordt: als iemand mij betaalt op mijn paypal rekening en het 'verdwijnt' vervolgens voordat ik het eraf haal - een foutje is zo gemaakt, en een beetje hacker moet dat ook kunnen want de gegevens zijn niet versleuteld - dan kan je volgens mij fluiten naar je geld... het stelt me een klein beetje gerust dat ik daar niets over hoor maar het blijft een risico.Collapse


 
Adela Van Gils
Adela Van Gils  Identity Verified
Netherlands
Local time: 22:11
German to Dutch
+ ...
Adela: ben blij jouw vraag over PayPall tegen te komen. Dec 12, 2003

Titia Meesters wrote:

Dank voor al jullie reacties. Het klopt dat de bank in principe niet veel te maken heeft met wie er geld op je rekening zet maar ze rekenen wel kosten hiervoor, en hoeveel kunnen ze me nog niet vertellen. Mijn grootste probleem met het systeem is dat het risico bij mij gelegd wordt: als iemand mij betaalt op mijn paypal rekening en het 'verdwijnt' vervolgens voordat ik het eraf haal - een foutje is zo gemaakt, en een beetje hacker moet dat ook kunnen want de gegevens zijn niet versleuteld - dan kan je volgens mij fluiten naar je geld... het stelt me een klein beetje gerust dat ik daar niets over hoor maar het blijft een risico.


 
lien
lien
Netherlands
Local time: 22:11
English to French
+ ...
Please Dec 12, 2003

Titia Meesters wrote:

. het stelt me een klein beetje gerust dat ik daar niets over hoor maar het blijft een risico.


Lees dat eerst :

http://www.paypalsucks.com/forums/showthread.php?fid=6&tid=1529&old_block=0


 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 22:11
Member
English to Dutch
+ ...
Voorlopig geen problemen Dec 12, 2003

Ik heb de laatste twee weken 11 transacties gedaan met PayPal (2 betalingen ontvangen, 6 betalingen uitgevoerd en 3 (nieuwe) 'requests for money' verstuurd).
Voorlopig werkte alles perfect.

Van zodra ik een betaling ontvang stuur ik wel alles onmiddellijk door naar ofwel mijn bank ofwel naar collega's die ik nog wat verschuldigd ben, zodat er geen belangrijke sommen op PayPal geparkeerd blijven.

Dus, ja, voorzichtigheid is wel geboden, maar zolang je niet over hog
... See more
Ik heb de laatste twee weken 11 transacties gedaan met PayPal (2 betalingen ontvangen, 6 betalingen uitgevoerd en 3 (nieuwe) 'requests for money' verstuurd).
Voorlopig werkte alles perfect.

Van zodra ik een betaling ontvang stuur ik wel alles onmiddellijk door naar ofwel mijn bank ofwel naar collega's die ik nog wat verschuldigd ben, zodat er geen belangrijke sommen op PayPal geparkeerd blijven.

Dus, ja, voorzichtigheid is wel geboden, maar zolang je niet over hoge bedragen spreekt en je er snel voor zorgt dat alles wat je ontvangt direct overgeheveld wordt naar andere veiligere oorden, lijkt PayPal me OK, ongeacht de vele verhalen die ik hoorde.

En verder gebruik ik nu ook Moneybookers. Zij hanteren veel strengere toetredingseisen en lijken me erg goed beveiligd.

Als ik ooit eens slecht nieuws moet brengen over een van deze twee systemen, dan bericht er wel over.

Prettig weekend,

Evert
Collapse


 
Edward Vreeburg
Edward Vreeburg  Identity Verified
Netherlands
Local time: 22:11
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Fortis heeft geen problemen met ontvangen Dec 18, 2003

Ik heb vorige week geld van Paypal naar Fortis bank overgemaakt... geen enkel probleem (postbank had eerder wel problemen).
Maar ik ben nu ook "overgeschakeld" op een Business account in Paypal...

Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik naar m´n eigen rekening in het buitenland kan overmaken, anders doe ik het wel via een tweede e-mailadres...


 
Edward Vreeburg
Edward Vreeburg  Identity Verified
Netherlands
Local time: 22:11
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
kosten Paypal zelf... Dec 19, 2003

Ik kreeg net een directe betaling van een klant binnen via Paypal en Paypal steekt daar toch even 16 euro on z'n zak op een betaling van 400 euro... dus Paypal is ook niet supergoedkoop...

Ed


 
Chris Hopley
Chris Hopley  Identity Verified
Netherlands
Local time: 22:11
German to English
+ ...
Prima gelukt bij ABN-AMRO Jan 12, 2004

Titia Meesters wrote:

Is er iemand die ervaring heeft -pos en neg - met het overschrijven van geld van een paypalrekening naar een nederlandse bankrekening?


Ik heb onlangs mijn Paypal-saldo overgeboekt naar mijn rekening bij ABN-AMRO. De overboekingsopdracht gaf ik op vrijdag 26 december 2003 en het geld stond al 4 dagen later (dinsdag) bijgeschreven (veel sneller dus dan de "5 à 7 werkdagen" die genoemd wordt op de Paypal-website). De betaling was afkomstig van de Nederlandse bankier van Paypal, maar wel duidelijk herkenbaar als een Paypal "withdrawal". Een positieve ervaring dus!

[Edited at 2004-01-12 20:09]


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Paypal betalingen en Nederlandse banken






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »