https://www.proz.com/forum/dutch/194533-hechten_van_een_be%C3%ABdigde_vertaling_van_in_totaal_50_paginas.html

Hechten van een beëdigde vertaling van (in totaal) 50 pagina's
Thread poster: Rianne Aarts
Rianne Aarts
Rianne Aarts
Netherlands
Local time: 04:30
Italian to Dutch
+ ...
Mar 17, 2011

Goedemiddag iedereen,

ik heb een praktische vraag en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen en willen helpen.

Volgende week moet ik een beëdigde vertaling van circa 50 pagina's inleveren (in totaal, dus inclusief originele brontekst). Ik heb wel een ringtang, maar deze kan maar max. 25 pagina's hechten, en mijn nietmachine is ook niet geschikt voor het nieten van zoveel pagina's.
Heeft een van jullie hier al eens mee te maken gehad? De enige andere oplossingen die
... See more
Goedemiddag iedereen,

ik heb een praktische vraag en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen en willen helpen.

Volgende week moet ik een beëdigde vertaling van circa 50 pagina's inleveren (in totaal, dus inclusief originele brontekst). Ik heb wel een ringtang, maar deze kan maar max. 25 pagina's hechten, en mijn nietmachine is ook niet geschikt voor het nieten van zoveel pagina's.
Heeft een van jullie hier al eens mee te maken gehad? De enige andere oplossingen die ik kan bedenken zijn het gebruiken van een snelhechter (maar dat geeft de mogelijkheid tot naderhand kunnen wijzigen etc. van de vertaling) en het laten inbinden/hechten bij een Multicopy e.d. (maar ik weet niet in hoeverre dit gebruikelijk/toegestaan is).

Alle tips zijn welkom en alvast bedankt voor het meedenken/reageren!

Groeten,
Rianne
Collapse


 
Zsanett Rozendaal-Pandur
Zsanett Rozendaal-Pandur  Identity Verified
Hungary
Local time: 04:30
Dutch to Hungarian
+ ...
binden Mar 17, 2011

Hoi Rianne,

ik heb een keer zo'n lange beëdigde vertaling gemaakt. Ik heb toen met de klant het volgende afgesproken en uitgevoerd: een aparte pagina maken met de verklaring van beëdiging in beide talen. Deze pagina was voorzien van handtekening en stempel. De hele vertaling samen met de brontekst laten binden in een copyshop, met deze verklaring als 1e pagina van het boekje. Vervolgens alle pagina's voorzien van paraaf en stempel. Het was een gedoetje....
See more
Hoi Rianne,

ik heb een keer zo'n lange beëdigde vertaling gemaakt. Ik heb toen met de klant het volgende afgesproken en uitgevoerd: een aparte pagina maken met de verklaring van beëdiging in beide talen. Deze pagina was voorzien van handtekening en stempel. De hele vertaling samen met de brontekst laten binden in een copyshop, met deze verklaring als 1e pagina van het boekje. Vervolgens alle pagina's voorzien van paraaf en stempel. Het was een gedoetje. Zover ik het weet heeft de klant er geen problemen mee gehad. Succes!
Collapse


 
Sherefedin MUSTAFA
Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Local time: 04:30
Dutch to Albanian
+ ...
Andere mogelijkheid Mar 17, 2011

Ciao Rianne,

Een andere mogelijkheid zou zijn om vertaling met brontekst en beëdigingsverklaring (pagina voor pagina geparafeerxd en afgestempeld en alles bij elkaar) te perforeren, in e
... See more
Ciao Rianne,

Een andere mogelijkheid zou zijn om vertaling met brontekst en beëdigingsverklaring (pagina voor pagina geparafeerxd en afgestempeld en alles bij elkaar) te perforeren, in een clipmap, iets neeutraals, bv http://www.jalemaoffice.com/internet/nl/html/algemeen/service/onlineshop.pshe?hoofdcat_id=45&subcat_id=48 te plaatsen en vervolgens een stuk touw bv. http://www.staplesofficecentre.nl/post-verzenden/post-en-verzendaccessoires/synthetisch-touw-rood-wit-200-meter-k-4016?r=bf door beide gaatjes van het geheel te halen een knoop vastbinden en de uiteinden naast elkaar op de binnenkand van de clipmap met een notariszegel vastplakken en op deze laatste een reliefstempel (indein je er eentje hebt, heel handig voor zulke gevallen) afdrukkken.

Een beetje ingewikkeld, geef ik toe, maar het lijk me wel een manier om het geheel dusdanig aan elkaar te binden dat elke vorm van misbruik zo goed als onmogelijk lijkt.

Groet,
Sherefedin
Collapse


 
Rianne Aarts
Rianne Aarts
Netherlands
Local time: 04:30
Italian to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Bedankt allebei Mar 17, 2011

Hoi Zsanett en Sherefedin,

bedankt voor jullie hulp! Het lijken me allebei handige oplossingen

Ik denk dat ik morgen de klant even bel en de twee oplossingen voorleg en vraag naar welke oplossing de voorkeur uitgaat.

Fijne avond!


 
Susanne Bittner
Susanne Bittner  Identity Verified
Local time: 04:30
English to German
+ ...
Binden Mar 18, 2011

Op zich is er niets mis met een snelhechter oid. als je maar op enige manier zichtbaar maakt dat er niet mee geknoeid is. Bv. de hele stapel perforeren, touwtje erdoor en touwtje vastzetten met zegel of sticker met beedigde stempel erdoor.

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Hechten van een beëdigde vertaling van (in totaal) 50 pagina's






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »