BTW betalen bij uitbesteding als vertaler in bijberoep?
Thread poster: An De Donder

An De Donder
Belgium
Apr 8, 2011

Ik zit in de volgende situatie...
Ik ben in België gevestigd als vertaler in bijberoep. Aangezien ik een opdracht heb gekregen waarvoor ik zelf niet genoeg tijd heb, heb ik besloten om deze uit te besteden aan een andere vertaler. Deze vertaler is echter gevestigd in het buitenland (Spanje). Ik weet dat vertalers uit het buitenland geen BTW moeten aanrekenen op hun factuur wanneer zij een opdracht maken voor een vertaler in België. Maar geldt dit echter ook wanneer zij vertalingen maken voor mij als vertaler in bijberoep?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Bea Geenen  Identity Verified
Hong Kong
Chinese to Dutch
+ ...
Enkel als jij een BTW-nummer hebt Apr 10, 2011

Dag An,

Ik ben een Belgische vertaalster gevestigd in Spanje.
Voor zover ik weet, wordt een vrijstelling van BTW enkel toegestaan als jij ook een BTW-nummer hebt. De vertaler in Spanje moet namelijk op zijn factuur niet enkel zijn eigen maar ook jouw BTW-nummer vermelden.
Als je geen BTW-nummer hebt, ben je (denk ik) gewoon de eindgebruiker van de dienstverlening en moet je dus BTW betalen.
Als je 100% zeker wilt zijn, even navragen bij een boekhouder.

Succes,

Bea

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

BTW betalen bij uitbesteding als vertaler in bijberoep?

Advanced search

SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search