https://www.proz.com/forum/dutch/235502-filmondertiteling_vrijgesteld_van_btw_of_niet.html

Filmondertiteling: vrijgesteld van btw of niet?
Thread poster: Grayson Morr (X)
Grayson Morr (X)
Grayson Morr (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 08:33
Dutch to English
Oct 18, 2012

Valt dit net zoals het vertalen van een boek onder de btw-vrijstelling voor journalisten en componisten, of is film niet daaronder begrepen? Ik kon bij de belastindienst geen definitief antwoord hierop vinden. Er is vast iemand hier die het weet.

Het gaat eigenlijk om het *reviewen* van de Engelstalige ondertiteling van een Nederlandse film, in opdracht van de filmmakers zelf (dus niet via een ondertitelingsbureau). De bedrijfsvorm is een BV, als dat uitmaakt.

Alvast be
... See more
Valt dit net zoals het vertalen van een boek onder de btw-vrijstelling voor journalisten en componisten, of is film niet daaronder begrepen? Ik kon bij de belastindienst geen definitief antwoord hierop vinden. Er is vast iemand hier die het weet.

Het gaat eigenlijk om het *reviewen* van de Engelstalige ondertiteling van een Nederlandse film, in opdracht van de filmmakers zelf (dus niet via een ondertitelingsbureau). De bedrijfsvorm is een BV, als dat uitmaakt.

Alvast bedankt voor jullie verhelderende uitspraken.
Collapse


 
Jan Willem van Dormolen (X)
Jan Willem van Dormolen (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 08:33
English to Dutch
+ ...
Vraag een beslissing Oct 18, 2012

Dit is schemergebied, en dan helpt er maar één ding: vraag een beslissing bij de belastingdienst. Probeer eerst de belastingtelefoon. Daar ben je even mee bezig, waarschijnlijk wordt je eerst een paar keer doorverbonden tot je bij iemand komt die er verstand van heeft. Dan nog kan het gebeuren dat je geen duidelijk antwoord krijgt, en dan kun je schriftelijk de belastingdienst om een beslissing vragen. Zo'n beslissing is definitief, en dan ben je gedekt.

 
Grayson Morr (X)
Grayson Morr (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 08:33
Dutch to English
TOPIC STARTER
Ohneeeeeeeeee (maar bedankt) Oct 19, 2012

Bedankt voor je reactie, Jan Willem. Al wekt het in mij een "eurghhhhyuck" reactie op.

Ik hou me nog aanbevolen mocht iemand voor 2 november (de dag van het factureren bij mij) nog een antwoord hierop hebben.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Filmondertiteling: vrijgesteld van btw of niet?






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »