Lid Nederlandse beroepsvereniging
Thread poster: Andrea Koppers
Andrea Koppers
Andrea Koppers  Identity Verified
Germany
Local time: 00:56
German to Dutch
+ ...
Jun 18, 2014

Beste collega´s,

Ik denk erover na om als Duitse vertaalster lid te worden van een Nederlandse beroepsvereniging voor vertalers.

Mijn vraag is: is dat überhaupt mogelijk, als je in Duitsland woont? En welke beroepsvereniging is de beste (dat is natuurlijk een subjectieve kwestie)?

Welke ervaringen hebben jullie met de Nederlandse beroepsverenigingen gemaakt?

Alvast bedankt!
Andrea


 
Matthijs Frankena
Matthijs Frankena  Identity Verified
Netherlands
Local time: 00:56
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Plaats van vestiging niet altijd expliciet genoemd Jun 19, 2014

Hallo Andrea,

Welke vereniging de beste is, kan ik met mijn beperkte ervaring met beroepsverenigingen niet zeggen. Ik ben lid van de VZV, maar moet eerlijk zeggen dat ik waarschijnlijk meer uit mijn lidmaatschap zou kunnen halen als ik er zelf meer in zou steken. Ik krijg wel af en toe opdrachten via andere leden of van opdrachtgevers die in de ledenlijst naar vertalers hebben gezocht. De vereniging heeft ook een aantal zeer ervaren lede
... See more
Hallo Andrea,

Welke vereniging de beste is, kan ik met mijn beperkte ervaring met beroepsverenigingen niet zeggen. Ik ben lid van de VZV, maar moet eerlijk zeggen dat ik waarschijnlijk meer uit mijn lidmaatschap zou kunnen halen als ik er zelf meer in zou steken. Ik krijg wel af en toe opdrachten via andere leden of van opdrachtgevers die in de ledenlijst naar vertalers hebben gezocht. De vereniging heeft ook een aantal zeer ervaren leden, die meepraten in discussies rondom het register voor beëdigde tolken/vertalers e.d.

De criteria voor het lidmaatschap noemen niet expliciet Nederland als plaats van vestiging, alhoewel ik onder de leden niemand zie die buiten Nederland is gevestigd. Misschien kan je dat eens vragen aan iemand van het bestuur.

Veel succes verder!

Matthijs
Collapse


 
Andrea Koppers
Andrea Koppers  Identity Verified
Germany
Local time: 00:56
German to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Lidmaatschap mogelijk, maar raadzaam? Jun 19, 2014

Goedemorgen Matthijs,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb gisteren een mailtje van het ngtv gekregen dat ik wel lid kan worden. Het lidmaatschap kost bijna 200 euro per jaar. Volgens mij is "jouw" beroepsvereniging wat goedkoper, maar aangezien ik in Duitsland al lid van een beroepsvereniging ben en hier ook woon, zou een lidmaatschap in Nederland alleen zinvol zijn, als ik daardoor ook opdrachten kan krijgen. En wel genoeg opdrachten om de 200 euro weer binnen te halen.... See more
Goedemorgen Matthijs,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb gisteren een mailtje van het ngtv gekregen dat ik wel lid kan worden. Het lidmaatschap kost bijna 200 euro per jaar. Volgens mij is "jouw" beroepsvereniging wat goedkoper, maar aangezien ik in Duitsland al lid van een beroepsvereniging ben en hier ook woon, zou een lidmaatschap in Nederland alleen zinvol zijn, als ik daardoor ook opdrachten kan krijgen. En wel genoeg opdrachten om de 200 euro weer binnen te halen.

Ik moet er nog heel goed over nadenken dus...

Waarom heb jij voor de VZV gekozen?

De groeten,
Andrea
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Lid Nederlandse beroepsvereniging






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »