Patch voor Van Dale elektronische woordenboeken
Thread poster: Erwin van Wouw

Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 18:56
Member (2010)
English to Dutch
Apr 5, 2016

Mijn Van Dale woordenboeken werden de laatste dagen erg traag. Inmiddels heb ik een patch gevonden op de site van Van Dale (zie onderstaande tekst). Wellicht is dit ook een nuttige oplossing voor anderen. Overigens draait mijn systeem onder Windows 7 en denk ik dat het probleem eerder wordt veroorzaakt door de .NET update.

Na de meest recente update van Windows 10 werken de woordenboeken erg traag.
Om dit probleem te verhelpen, dient u met behulp van de onderstaande link de update te downloaden en te installeren. De woordenboeken zullen daarna weer correct werken.

Download en installeer eerst de ept-win http://www.vandale.nl/vraagbaak-2/patch/2015/ept-win.msi

Download de patch technische update 2015-2 http://www.vandale.nl/vraagbaak-2/patch/2015-2/vdew.msi

Direct link Reply with quote

Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 09:56
English to Dutch
+ ...
Afhankelijk van versie Apr 5, 2016

Bedankt voor de tip, maar ik denk dat dit afhankelijk is van de versie van je VanDale. Mijn Windows 10 is volledig up-to-date, maar VanDale doet het prima. Niks installeren wat van ESDNow afkomstig is, als het niet nodig is!

[Edited at 2016-04-05 16:59 GMT]

Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Member (2010)
English to Dutch
TOPIC STARTER
Versie Apr 6, 2016

Voor de Grote woordenboeken geeft de VD vraagbaak deze oplossing voor vrijwel alle versies, Marinus. Maar ik ben het met je eens:

Niks installeren wat van ESDNow afkomstig is, als het niet nodig is!

Anna Polakow  Identity Verified
Poland
Member (2010)
Dutch to Polish
+ ...
Dank u wel Erwin Apr 6, 2016

Ik had problemen en nu zijn ze opgelost.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Patch voor Van Dale elektronische woordenboeken

Advanced search

memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
SDL Trados Studio 2017 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2017 helps translators increase translation productivity whilst ensuring quality. Combining translation memory, terminology management and machine translation in one simple and easy-to-use environment.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search