https://www.proz.com/forum/dutch/45219-dragon_naturally_speaking_80_professional.html

Dragon Naturally Speaking 8.0 (Professional)
Thread poster: Ann VDP
Ann VDP
Ann VDP
Local time: 22:28
French to Dutch
+ ...
Apr 18, 2006

Beste collega's,

Ik ben al een tijdje de kat uit de boom aan het kijken wat betreft spraakherkenning. Tal van collega's blijken relatief goede resultaten te boeken met Dragon Naturally Speaking 8.0 Professional. De Preferred versie is makkelijk te verkrijgen, maar ik wilde graag de Professional versie omdat deze heel wat meer mogelijkheden biedt op het vlak van macro's e.d. Nu blijkt deze niet zo makkelijk op de kop te tikken te zijn in België, aangezien deze niet via het internet
... See more
Beste collega's,

Ik ben al een tijdje de kat uit de boom aan het kijken wat betreft spraakherkenning. Tal van collega's blijken relatief goede resultaten te boeken met Dragon Naturally Speaking 8.0 Professional. De Preferred versie is makkelijk te verkrijgen, maar ik wilde graag de Professional versie omdat deze heel wat meer mogelijkheden biedt op het vlak van macro's e.d. Nu blijkt deze niet zo makkelijk op de kop te tikken te zijn in België, aangezien deze niet via het internet besteld kan worden. Na lang zoeken heb ik via een erkend verdeler hier in de buurt eindelijk een offerte gekregen van 800 € excl btw + 25 € /uur voor de installatie, wat me toch erg veel lijkt, zeker in vergelijking met de preferred versie (ca. 200 € maximum) en met de Professional versie in de andere talen.

Zijn er in Nederland of Vlaanderen mensen die werken met de DNS 8.0 professional (die Nederlands ondersteunt)? Zo ja, hoe heb je deze versie op de kop getikt en hoeveel heb je ervoor betaald? Ben je tevreden over de resultaten?

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Vriendelijke groet,

Ann
Collapse


 
Williamson
Williamson  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 21:28
Flemish to English
+ ...
Preferred.... Apr 18, 2006

Je kan die €25 per uur uitsparen door zelf Dragon te installeren. Gewoon Setup.exe aanklikken.
Je moet sowieso een profiel opmaken van jouw stem en niet die van de installateur. Voor elke taal één profiel.
Anders herkent Dragon je stem niet. Het pakket bevat per taal ook een aantal teksten van een 10-tal bladzijden die je kan voorlezen, waarin naar ik vermoed, alle klanken van de desbetreffende taal verwerkt zijn.
Als de website van scansoft bekijkt, dan kan je daar lezen
... See more
Je kan die €25 per uur uitsparen door zelf Dragon te installeren. Gewoon Setup.exe aanklikken.
Je moet sowieso een profiel opmaken van jouw stem en niet die van de installateur. Voor elke taal één profiel.
Anders herkent Dragon je stem niet. Het pakket bevat per taal ook een aantal teksten van een 10-tal bladzijden die je kan voorlezen, waarin naar ik vermoed, alle klanken van de desbetreffende taal verwerkt zijn.
Als de website van scansoft bekijkt, dan kan je daar lezen dat de meerwaarde van Professional t.o.v. preferred bestaat uit de herkenning van medische en gerechtelijke terminologie. Je kan in Dragon ook elektronische woordenlijsten invoeren met die terminologie.
Spaart 600 euro uit. Een avond een kwartaal een cursus VBA-macro's in avondonderwijs gaan volgen voor €40 euro spaart ook al wat uit.


[Edited at 2006-04-18 14:53]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Dragon Naturally Speaking 8.0 (Professional)






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »