https://www.proz.com/forum/dutch/58370-fonera_wifi_bereik.html

Off topic: Fonera WiFi bereik
Thread poster: Frits Ens
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 21:10
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
Oct 26, 2006

Heeft iemand ervaring met Fonera? (zie www.fon.com)
Ik ben met name nieuwgierig naar het bereik. Maar ook naar het functioneren van de "Billls"of "Aliens".

m.vr.gr.

Frits


 
Benno Groeneveld
Benno Groeneveld  Identity Verified
United States
Local time: 15:10
English to Dutch
+ ...
Ziet eruit Oct 31, 2006

als een goede oplossing voor toegang tot WiFi. Zag dat er een verbindingspunt is bij mij om de hoek hier in St. Paul, Minnesota en dat Nederland bedekt is onder de contactpunten.

Plus $5 kan zelfs een vertaler wel missen.

Maar twijfels blijven. Ik sluit mij aan bij de vorige spreker wat betreft ervaringen.


 
Anjo Sterringa
Anjo Sterringa  Identity Verified
Netherlands
Local time: 21:10
English to Dutch
+ ...
Ook nog geen ervaring Nov 6, 2006

Ik had al een vraag gesteld in het forum over software, maar dan over de beveiliging http://www.proz.com/topic/59046
Ik denk dat het in ieder geval beter is dan een onbeveiligd netwerk. In Spanje zijn er al een heleboel 'foneros' maar onder vertalers schijnt het nog niet zo te leven. In Amsterdam heb ik vorige week gemerkt dat je altijd wel kunt meeliften op een netwerk van een buurman, omdat er al
... See more
Ik had al een vraag gesteld in het forum over software, maar dan over de beveiliging http://www.proz.com/topic/59046
Ik denk dat het in ieder geval beter is dan een onbeveiligd netwerk. In Spanje zijn er al een heleboel 'foneros' maar onder vertalers schijnt het nog niet zo te leven. In Amsterdam heb ik vorige week gemerkt dat je altijd wel kunt meeliften op een netwerk van een buurman, omdat er altijd onbeveiligde netwerken zijn. Dan is het handiger als je het een deel beveiligd kunt openzetten. In het dichtbevolkte centrum van Amsterdam (Jordaan) zag ik tot wel 9 netwerken om me heen, dus het bereik moet redelijk zijn.
Hoewel ik in een ander huis zelfs tussen verdiepingen geen wireless meer had, het hangt er kennelijk erg vanaf. Thuis heb ik nog niet geprobeerd de tuin in te lopen om te zien hoever mijn gewone wifi het doet.

Zelf dacht ik ook 'leuk' maar aangezien ik hier in Spanje uitsluitend omringd word door weilanden en bossen is mijn poging om een 'Linus' te worden misschien een leeg gebaar - tenzij er mensen met een campertje in de tuin willen staan.

Anjo
Collapse


 
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 21:10
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Meeliften op wifi is illegaal!! Nov 6, 2006

Anjo Sterringa wrote:

In Amsterdam heb ik vorige week gemerkt dat je altijd wel kunt meeliften op een netwerk van een buurman, omdat er altijd onbeveiligde netwerken zijn. Dan is het handiger als je het een deel beveiligd kunt openzetten. In het dichtbevolkte centrum van Amsterdam (Jordaan) zag ik tot wel 9 netwerken om me heen, dus het bereik moet redelijk zijn.



Anjo, let er wel op dat dit meeliften officieel strafbaar is!
Bij gebruik van Fon is dit volledig legaal.
Ik heb net m'n Fonera modem binnen, dus dat wordt installeren en ik zal binnenkort de ervaringen delen,


Frits


 
Anjo Sterringa
Anjo Sterringa  Identity Verified
Netherlands
Local time: 21:10
English to Dutch
+ ...
Tuurlijk Nov 6, 2006

Staat groot nog eens aangegeven op het Nederlandse Fon-log. Wat steel je dan eigenlijk, bandbreedte??
http://blog.fon.com/nl/
Iets naar beneden scrollen, ook interessant artikel over klanten van Chello.
Vroeger had ik hier in Spanje ook zo'n kabelprovider waarbij je maar één computer op je breedband kon aansluiten, belachelijk natuurlijk.

Houd ons op de hoogte - ik heb in een onb
... See more
Staat groot nog eens aangegeven op het Nederlandse Fon-log. Wat steel je dan eigenlijk, bandbreedte??
http://blog.fon.com/nl/
Iets naar beneden scrollen, ook interessant artikel over klanten van Chello.
Vroeger had ik hier in Spanje ook zo'n kabelprovider waarbij je maar één computer op je breedband kon aansluiten, belachelijk natuurlijk.

Houd ons op de hoogte - ik heb in een onbewaakt ogenblik ook een Fonera besteld, ik zal het bereik testen in de wei van de ezels.
Collapse


 
Frits Ens
Frits Ens
Netherlands
Local time: 21:10
Member (2006)
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Fonera geïnstalleerd; werkt perfect Dec 30, 2006

Na wat ondersteuning van de behulpzame Fon helpdesk heb ik mijn fonera (met het formaat van een pakje sigaretten) aan de praat gekregen.
Resultaat: een prima router, zodat ik overal in huis en in de tuin draadloos met m'n laptop kan internetten.
Mijn vraag over het bereik is dus geruststellend te beantwoorden zoals de bij RollsRoyce antwoorden op de vraag hoeveel vermogen hun auto's leveren; "voldoende".

Kortom een aanrader als je draadloos internet wilt, en ook met je l
... See more
Na wat ondersteuning van de behulpzame Fon helpdesk heb ik mijn fonera (met het formaat van een pakje sigaretten) aan de praat gekregen.
Resultaat: een prima router, zodat ik overal in huis en in de tuin draadloos met m'n laptop kan internetten.
Mijn vraag over het bereik is dus geruststellend te beantwoorden zoals de bij RollsRoyce antwoorden op de vraag hoeveel vermogen hun auto's leveren; "voldoende".

Kortom een aanrader als je draadloos internet wilt, en ook met je laptop wel eens op stap gaat en elders gebruik wilt maken van draadloos internet; je kunt namelijk gratis op andere FONERO wifi access points inloggen, en dat worden er steeds meer (zie www.fon.com)
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Fonera WiFi bereik






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »