Pages in topic:   < [1 2]
Question TVA sur produit acheté à l'étranger
Thread poster: JulietteC
Sophie Dzhygir
Sophie Dzhygir  Identity Verified
France
Local time: 11:22
German to French
+ ...
Merci Marie-Céline Apr 15, 2008

pour ces précieuses informations !
Je ne pensais pas qu'on pouvait y faire quelque chose, mais si ça a marché pour toi, alors je vais essayer d'insister un peu


 
Buzzy
Buzzy
Local time: 11:22
French to English
"Dont TVA sur acquisitions intrécommunautaires" = ligne 17 Apr 21, 2008

Au moins pour moi, mais c'est le formulaire CA3 dans mon cas (en entier, 3310-K-CA3, réel normal, déclaration mensuel). C'est juste au-dessous de "Total de la TVA brute due" qui est la ligne 16...
Je suis probablement trop tard pour toi Juliette, mais peut-être que ces infos serviront à quelqu'un un autre jour.


 
JulietteC
JulietteC
Local time: 11:22
English to French
TOPIC STARTER
Merci ! Apr 22, 2008

Merci Buzzy pour cette réponse !

Il n'est en fait pas trop tard puisque mon problème n'est pas encore résolu. J'ai écrit un emai aux impôts et j'attends leur réponse.

En fait, je cherche comment déclarer la TVA (fictive, puisque non payée) sur cet achat à l'étranger sur la déclaration annuelle de TVA 2007.

Bonne après-midi !


 
Pages in topic:   < [1 2]


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Question TVA sur produit acheté à l'étranger






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »