Dictionnaire technique Langenscheidt
Thread poster: Sophie Dzhygir

Sophie Dzhygir  Identity Verified
France
Local time: 23:24
Member (2007)
German to French
+ ...
May 30, 2008

Bonjour les germanistes !

Je viens de recevoir avec bonheur mon Schlegelmilch Technik und angewandte Wissenschaften.
Il est accompagné comme il se doit d'un livret faisant la pub des autres dicos Langenscheidt et j'y vois un dico qui retient mon attention :

"Fachwörterbuch Kompakt Maschinenbau
In Kooperation mit ThyssenKrupp
Bearbeitet von Gerhard Freibott, Katharina Schmalenbach"

Je me demande toutefois si le contenu de ce dico n'est pas déjà inclus au Schlegelmilch ? Est-ce que quelqu'un a les deux et pourrait m'en dire plus ?

Direct link Reply with quote

Sylvain Leray  Identity Verified
Member (2003)
German to French
Je l'ai May 30, 2008

Salut Sophie,

Tu m'as rappelé que j'avais acheté ce petit dico de poche il y a quelques années.

À vrai dire, je ne m'en sers plus vraiment mais je crois me rappeler qu'on peut y trouver de temps à autre quelques pistes intéressantes qui ne sont pas dans tel ou tel autre ouvrage. Cela dit, s'il est pratique de par sa très petite taille, ce dictionnaire n'est pas franchement indispensable si tu possèdes déjà le Schlegelmilch et/ou d'autres ouvrages...
je vais essayer de le consulter au cours des prochains jours, tiens. Je te dirai quoi à l'occasion

Sylvain

Sophie Dzhygir  Identity Verified
France
Member (2007)
German to French
+ ...
TOPIC STARTER
Merci Sylvain ! May 30, 2008

C'est sympa

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Dictionnaire technique Langenscheidt

Advanced search

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search