Credit d'impot pour formation
Thread poster: Natalia Eklund

Natalia Eklund  Identity Verified
France
Local time: 08:17
Member (2005)
French to English
+ ...
May 20, 2009

Bon, j'espère faire des heureux avec cette nouvelle,
(ou au moins faire un petit rappel qour ceux qui savaient déjà)

Au cours de 2008, si vous avez passé au moins une heure en formation (conference, cours, webinar...), vous pouvez recevoir un crédit d'impôt !

Le temps est l'argent, et en tant que dirigeant d'entreprise, nous avons droit à un credit d'impôt, plafonné à 40 heures par année. D'après mes recherches, le SMIC en 2008 était à 8,70 Euros. Si vous avez fait 40 heures de formation, vous avez droit à un credit d'impot de 8,70 * 40 = 348 Euros.

Voici le lien pour telecharger le formulaire qui doit être énvoyé avec votre déclaration.
http://vosdroits.service-public.fr/pme/R18421.xhtml

Hope this helps someone!!!

J'ai oublié de préciser, ce credit d'impot n'est pas ouvert aux régimes d'autoentrepreneur ou de Micro-BNC. Désolée icon_frown.gif-

[Edited at 2009-05-20 14:26 GMT]

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Credit d'impot pour formation

Advanced search

BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search