peut-on demander et obtenir paiement par agence de traduction françaises à 30 jours fin de mois ?
Thread poster: Jean-Paul ROSETO
Jean-Paul ROSETO
Jean-Paul ROSETO
Local time: 08:58
Member (2004)
Italian to French
+ ...
Aug 18, 2011

bonsoir,

en tant que traducteur freelance puis-je demander à une agence de traduction française un règlement à 30 jours fin de mois ? ou à réception facture ? ai-je des chances d'obtenir ce que je demande ou pas ? ou bien est-on obligé de se plier aux conditions de règlements des agences de traductions ? merci pour vos réponses


 
Bruno Magne
Bruno Magne  Identity Verified
Local time: 03:58
English to French
+ ...
Cette queston a déjà été abordée Aug 18, 2011

et réglée (je crois) ici :

http://www.proz.com/forum/french/202573-facturation_30_jours_fin_de_mois.html

Cordialement

Bruno

PS: le point le plus important est la PRÉSENCE (ou L'ABSENCE) de tout accord exprès entre les parties, mais toujours dans le respect de la loi.


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

peut-on demander et obtenir paiement par agence de traduction françaises à 30 jours fin de mois ?






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »