Alignement de textes sur Open Office
Thread poster: Angelique21
Angelique21
Local time: 12:02
Apr 29, 2012

Bonjour,

Je travaille actuellement avec Open Office et utilise Anaphraseus comme outil de TAO (fonctionne très bien). En revanche, je recherche un équivalent de PlusTools version 4 pour pouvoir procéder à des alignements de textes et créer des mémoires de traduction. La fonction PlusAlign du paquet PlusTools ne fonctionne qu'avec word et pas Open Office.

La fonction alignement n'existe pas sur Anaphraseus, j'ai essayé plusieurs outils dont Omega T, LF Aligner, Stingray mais ne parviens pas à ouvrir mes fichiers .doc avec ceux-ci.

Connaissez-vous une solution pour pouvoir aligner des textes .doc avec un outil équivalent à PlusAlign, s'il vous plaît ?

En vous remerciant par avance de votre aide.

Direct link Reply with quote

Sylvie Eschkotte
Germany
Local time: 12:02
Member (2006)
German to French
Wordfast Anywhere May 7, 2012

Bonjour Angélique,
As-tu essayer avec Worfast Anywhere? (http://www.freetm.com/).
C'est un logiciel en ligne de Wordfast gratuit qui traite les formats *.doc, *.docx, *.rtf, *.xls, *.ppt, *.inx, *.mif.

Bonne semaine

Sylvie

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Alignement de textes sur Open Office

Advanced search

BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »
WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search