Off topic: Langue et culture arabe
Thread poster: Laila Al Sawaf

Laila Al Sawaf
Syria
Local time: 04:24
Arabic to French
+ ...
Jun 17, 2012

Comme le monde arabe préoccupe actuellement la presse et les médias (je ne suis pas sûre que c'est un bon signe), voilà un bon site bilingue français-arabe qui donne un coup d’œil sur ce coin du monde (qui est aussi le mien).

http://www.langue-arabe.fr/

Celles et ceux qui sont intéressé(e)s par la langue arabe trouveront dans la rubrique Médiathéque des ressources audio et vidéos qui pourraient les intéresser.

http://www.langue-arabe.fr/spip.php?rubrique7

Bonne lecture !!!

Laila

Direct link Reply with quote

Madeleine Chevassus  Identity Verified
France
Local time: 03:24
Member (2010)
English to French
cours / civilisation arabe Jun 22, 2012

bonjour Laila et merci pour ces renseignements,

en ce qui me concerne et comme je n'envisage pas d'apprendre la langue arabe, j'ai suivi 12 conférences très intéressantes à la Sorbonne: histoire civilisation sciences mots français d'origine arabe etc, c'était passionnant, il ne manquait que la cuisine. Ce cours n'est pas répété chaque année et était fait par un professeur de langue arabe.

Marie

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Langue et culture arabe

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search