Le casse-tête de la traduction dans les services sociaux
Thread poster: Jean-Marie Le Ray

Jean-Marie Le Ray  Identity Verified
Italy
Local time: 19:18
Member
Italian to French
+ ...
Apr 23, 2014

Un article très intéressant qui lève le voile sur bien des paradoxes de notre métier...

http://www.la-croix.com/Solidarite/Actualite/Le-casse-tete-de-la-traduction-dans-les-services-sociaux-2014-04-21-1139191

J-M

Direct link Reply with quote

TTV  Identity Verified
France
Member
German to French
Merci Apr 25, 2014

Article passionnant, merci de nous le faire partager.

Adrien Esparron
Local time: 19:18
Member (2007)
German to French
+ ...
Une association historique Apr 26, 2014

Bonjour Jean-Marie,

Merci pour cette référence qui attire l'attention sur un aspect sans doute mal connu de certaines réalités, et même par les traducteurs et interprètes que nous sommes.

L'article dit assez bien les choses et pointe de réelles difficultés, notamment celle d'interpréter pour un ennemi...

L'exemple de ISM (Inter Service Migrants) m'est d'autant plus parlant que j'y ai fait mes premières armes en milieu hospitalier au début des années 1970 à Paris.

Cette expérience historique m'a récemment encore beaucoup servi en milieu hospitalier, comme quoi la solidarité ne s'oublie pas...

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Le casse-tête de la traduction dans les services sociaux

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
Across v6.3
Translation Toolkit and Sales Potential under One Roof

Apart from features that enable you to translate more efficiently, the new Across Translator Edition v6.3 comprises your crossMarket membership. The new online network for Across users assists you in exploring new sales potential and generating revenue.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search