International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

Contrat de traduction littéraire avec un auteur
Thread poster: Jtraductions

Jtraductions
France
English to French
+ ...
Jun 25, 2015

Bonjour,

J’ai reçu une demande d’un auteur italien pour traduire son manuscrit, un roman. Ce dernier voudrait le publier en Italie et en France. Je souhaiterais savoir quel type de contrat je dois signer avec l’auteur.

Je pense lui proposer un devis avec un tarif au feuillet (avec paiement en trois périodes: avant la traduction/ première livraison - première moitié de la traduction/ livraison finale), en spécifiant dans les conditions que lorsque l’auteur vendra la traduction auprès d’une maison d’édition, un pourcentage de droit d'auteur reviendra au traducteur.

Est-ce que cela se fait ? C'est la première fois que je rencontre cette situation.

J'ai également envoyé cette demande à l'ATLF, mais le projet étant assez urgent, je cherche le maximum de réponses.

Je vous remercie d'avance pour vos conseils !

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Contrat de traduction littéraire avec un auteur

Advanced search

Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search