Révision fichier Wordfast Pro dans Word
Thread poster: A♠T

A♠T
France
Local time: 03:08
English to French
+ ...
Jan 4, 2016

Bonsoir à tous,

Il me semble qu'il est possible d'exporter une traduction effectuée dans Wordfast Pro dans Microsoft Office Word pour procéder à la révision et à la correction orthographique Antidote puis de réimporter le document dans Wordfast pour que celui-ci prenne en compte les modifications... Mais je ne trouve aucune info sur la marche à suivre, est-ce que quelqu'un sait comment faire ? Un grand merci d'avance pour votre aide !

Direct link Reply with quote

Isis34
France
English to French
+ ...
Preview in Microsoft Word Jan 4, 2016

Bonsoir,

Je ne connais pas Antidote, mais pour afficher le texte au format Word, il y a un bouton (en haut à gauche du bandeau) intitulé "Preview in Microsoft Word). Je m'en sers uniquement pour vérifier la mise en page en cours de route. Je ne suis pas sûre que les modifications apportées dans le doc Word sont prises en compte dans WFP.

John Di Rico  Identity Verified
France
Member (2006)
French to English
Bilingual Review Jan 5, 2016

Bonjour AT,

C'est dans le PM Perspective, Bilingual Export : http://www.wordfast.com/WFP3/PM_Using_PM_plug-in/Bilingual_review.htm

Il faut utiliser Export Review, puis Import Review.

J'espère que ça vous aide !

Bien cordialement,

John Di Rico
www.wordfast.com

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Révision fichier Wordfast Pro dans Word

Advanced search

SDL Trados Studio 2017 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2017 helps translators increase translation productivity whilst ensuring quality. Combining translation memory, terminology management and machine translation in one simple and easy-to-use environment.

More info »
SDL Trados Studio 2017 only €415 / $495
Get the cheapest prices for SDL Trados Studio 2017 on ProZ.com

Join this translator’s group buy brought to you by ProZ.com and buy SDL Trados Studio 2017 Freelance for only €415 / $495 / £325 / ¥60,000 You will also receive FREE access to our getting started eLearning program!

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search