Les lettres françaises
Thread poster: Mabre
Mabre
Mabre
Local time: 19:06
English to Italian
+ ...
Jul 25, 2005

Peço ajuda aos colegas tradutores de francês que trabalhem com FR e PT.
Estou traduzindo um manual de psiquiatria cuja bibliografia é imensa. Dentre os inúmeros textos citados há "Le lettres françaises". Parece-me tratar-se de uma revista, mas eu gostaria de obter maiores informações a respeito, por essa razão dirijo-me a todos voces. Fiz uma busca na Internet, mas nada encontrei.
Obrigado desde já!

Mario


 
Yolanda Broad
Yolanda Broad  Identity Verified
United States
Local time: 18:06
Member (2000)
French to English
+ ...

MODERATOR
Il y a des tas de possibilités Jul 25, 2005

1. Oeuvre de Jacques Decour, "Les lettres françaises", Farrago, 2002

2. Les Lettres françaises, revue littéraire, 1966, parue en 1966 (et peut-être d'autres années de la même époque, mais je n'ai grouvé que 1966 pour les articles renconcontrés sur Internet). Un des articles que j'ai vu était de Cixous, par exemple, alors, ce qui indiquerait un rapport avec la psyquiatrie.

3. Des tas d'autres possibilités: "Les lettres françaises" est une expression trè
... See more
1. Oeuvre de Jacques Decour, "Les lettres françaises", Farrago, 2002

2. Les Lettres françaises, revue littéraire, 1966, parue en 1966 (et peut-être d'autres années de la même époque, mais je n'ai grouvé que 1966 pour les articles renconcontrés sur Internet). Un des articles que j'ai vu était de Cixous, par exemple, alors, ce qui indiquerait un rapport avec la psyquiatrie.

3. Des tas d'autres possibilités: "Les lettres françaises" est une expression très commune en français.

[Edited at 2005-07-25 20:56]
Collapse


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Les lettres françaises






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »