Multiterm quelques explications
Thread poster: romuald monte de oca
romuald monte de oca
romuald monte de oca  Identity Verified
Local time: 08:53
English to French
+ ...
Aug 6, 2007

Bonjour,

Je cherche à savoir si Muliterm permet de créer des fichiers excel.xls à partir des TM de Workbench.

Pourriez-vous m'expliquer les rudiments de Muliterm Convert, Multiterm 5Muliterm Adminstrator.

Merci beaucoup


 
Ralf Lemster
Ralf Lemster  Identity Verified
Germany
Local time: 08:53
English to German
+ ...
Moving the topic... Aug 6, 2007

...to the French forum.

 
Bruno Magne
Bruno Magne  Identity Verified
Local time: 03:53
English to French
+ ...
Hello, Ralf Aug 7, 2007

Since English is one of Romuald's working languages, I believe his posting should go straith to the Trados forum where he supposedly should get all the answers he is looking for.

Cheers

Bruno



 
Sylvain Leray
Sylvain Leray  Identity Verified
Local time: 08:53
Member (2003)
German to French
Non Aug 7, 2007

romuald monte de oca wrote:

Bonjour,

Je cherche à savoir si Muliterm permet de créer des fichiers excel.xls à partir des TM de Workbench.


Non, MultiTerm permet de créer et de gérer des bases terminologiques, mais pas des TM.
Quant à MultiTerm Convert, il permet entre autres choses de convertir des fichiers .xls bilingues (généralement 2 colonnes) en fichiers XML qui seront ensuite importés dans des bases terminologiques MultiTerm existantes.

Sylvain


 
Éric Cléach
Éric Cléach  Identity Verified
France
Local time: 08:53
Member (2005)
English to French
Non plus Aug 7, 2007

romuald monte de oca wrote:

Bonjour,

Je cherche à savoir si Muliterm permet de créer des fichiers excel.xls à partir des TM de Workbench.


Comme Sylvain l'a indiqué, non.

Par contre, une fois la TM exportée en TXT ou TMX, il existe plusieurs moyens pour la convertir en XLS.

Une solution parmi d'autres : utiliser Apsic XBench pour charger l'export TXT ou TMX dans un projet XBench et exporter les unités de traduction dans un fichier texte (tabulation comme séparateur), qu'il est possible d'ouvrir avec Excel (et d'enregistrer en XLS).

Autre solution : ouvrir le fichier TXT dans Word et faire des rechercher-remplacer de manière à faire des colonnes.


 
Sophie Dzhygir
Sophie Dzhygir  Identity Verified
France
Local time: 08:53
German to French
+ ...
Multiterm Extract Aug 7, 2007

De mémoire (si je ne me trompe), ceci est possible mais uniquement avec Multiterm Extract, qui est un module complémentaire de Multiterm (payant bien entendu)

 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Multiterm quelques explications






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »