International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

Info : comptabilité en Belgique
Thread poster: ckatsidonis

ckatsidonis  Identity Verified
Belgium
Local time: 15:12
English to French
+ ...
Mar 2, 2003

Bonjour à tous,

Est-ce que quelqu\'un pourrait me renseigner sur le montant moyen qu\'il faut dépenser (mensuellement ou annuellement) pour qu\'un comptable professionnel se charge de la comptabilité de l\'activité d\'un indépendant ?

J\'aimerais en effet déléguer ma compta mais je n\'y connais pas grand-chose...

Je vous remercie d\'avance.

Charalambos

Fabien Callut
Belgium
German to French
+ ...
C'est pas très cher Mar 3, 2003

Bonjour,

Je suis traducteur indépendant en Belgique et je paye les services d\'un comptable. Ca ne me coûte pas très cher (150 € par trimestre) et ça me simplifie la vie. Normalement, les comptables ne demandent pas un prix exorbitant pour s\'occuper des affaires d\'un traducteur.

Anneken
French to Dutch
+ ...
Comptabilité Mar 3, 2003

En général je paie 170 € par trimestre et env. 250 € pour remplir les papiers pour les impôts (une fois par an au mois de mai/juin).

Cela dépend évidemment de la quantité de factures...

Anneken

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Info : comptabilité en Belgique

Advanced search

WordFinder Unlimited
For clarity and excellence

WordFinder is the leading dictionary service that gives you the words you want anywhere, anytime. Access 260+ dictionaries from the world's leading dictionary publishers in virtually any device. Find the right word anywhere, anytime - online or offline.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search