Frage zu Rechnung ins Ausland
Thread poster: r_maier

r_maier
Germany
Local time: 13:27
English to German
+ ...
Jun 21, 2008

Hallo allerseits,
ich schreibe demnächst meine erste Rechnung für einen Kunden im Ausland und habe mich nicht schlau gemacht, auf welche Weise ich Steuern anrechnen bzw. ausweisen muss. Ich wohne in Deutschland und der Kunde sitzt in GB.
Danke,
Robert


 

Ralf Lemster  Identity Verified
Germany
Local time: 13:27
English to German
+ ...
Mach' Dich schlau Jun 22, 2008

Hallo Robert,
Hierzu gibt's eine Vielzahl früherer Forumsdiskussionen - such' mal nach "Umsatzsteuer" oder "VAT" (nicht nur in diesem Forum, auch in "Money Matters" und "Business Issues").

LG Ralf


 

r_maier
Germany
Local time: 13:27
English to German
+ ...
TOPIC STARTER
Danke Jul 9, 2008

Hallo Ralf,

ich habe nach deiner Antwort gleich die Foren durchsucht und bin natürlich fündig geworden. Dabei hätte ich beinahe vergessen, mich bei dir zu bedanken, was ich hiermit und mit mehreren Wochen Verspätung nachholen will.

Gruß
Robert


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Frage zu Rechnung ins Ausland

Advanced search






BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »
Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »



Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search