DejaVu startet plötzlich nicht mehr
Thread poster: Marcus Geibel

Marcus Geibel
Germany
Local time: 23:12
English to German
Aug 14, 2009

Hallo zusammen,

mich hat eben fast der Schlag getroffen:
Ich klicke ein Projekt an, DejaVu erscheint...und bricht dann den Hochlauf mit einer Fehlermeldung ab:
>>
Unexpected error

Component: dvxUI, Vesion 7.0.237

Error number: 2015

Location: Module "frmsplash", Routine "Form_Activate", Line Number 333

Description: Could not get the control's or form's Window handle [Extended Info:Band:bar AutoSearchSentences, Tool: frmAutoSearchSentences]
>Other users have reported this error and it is currently under investigation
No resolution information is available at thais time
No fix is available at this time

Annette Heinrich  Identity Verified
Dutch to German
+ ...
Windows-Update schuld? Aug 14, 2009

Hallo Marcus,

arbeitest du unter Windows? Falls ja, wurde der Fehler vielleicht durch ein (automatisches) Update verursacht und es könnte helfen, das Betriebssystem in einen früheren Zustand zu versetzen? Nur eine Vermutung, ich verwende selbst kein Deja Vu, meine mich aber dunkel zu erinnern, dass bei Trados mal etwas aufgrund eines Windows-Updates nicht mehr funktionierte.

Annette

Selcuk Akyuz  Identity Verified
Turkey
Local time: 00:12
Member (2006)
English to Turkish
+ ...
Latest build 303 Aug 14, 2009

Sorry for writing in English in this forum. I suggest installing the latest build 7.5.303

Harry Bornemann  Identity Verified
Mexico
English to German
+ ...
Noch eine Möglichkeit Aug 15, 2009

Annettes und Selcuks Ideen sind schon sehr gut, aber hier ist noch ein anderes Strategem (= Strategie für aussichtslose Situationen):

Erst DVX ohne Projekt starten, und wenn das geklappt hat, von dort aus das Projekt öffnen.

Wolfgang Jörissen  Identity Verified
Belize
Dutch to German
+ ...
Genau! Aug 15, 2009

Harry Bornemann wrote:

Annettes und Selcuks Ideen sind schon sehr gut, aber hier ist noch ein anderes Strategem (= Strategie für aussichtslose Situationen):

Erst DVX ohne Projekt starten, und wenn das geklappt hat, von dort aus das Projekt öffnen.

Und genau das funzt bei mir fast immer. Ich klick schon gar keine Projekte mehr an.

Selcuk Akyuz  Identity Verified
Turkey
Local time: 00:12
Member (2006)
English to Turkish
+ ...
Solution from Atril's Support Knowledge Base Aug 15, 2009

http://support.atril.com/disparticle.asp?InFrame=true&ID=308WIU

ISSUE: "Error 2015: Could not get the control's or form's Windows Handle" when running Déjà Vu X

Last updated: Thursday, August 13, 2009, 17:41

Applies to:

Status: Resolved - This is an external issue that can be resolved by the user.

Symptoms: When you run Déjà Vu X, a window displaying the following error appears, and Déjà Vu X closes automatically:

Error number: 2015
Location: Module 'fromSplash', Routine 'Form_Activate', Line Number 333
Description: Could not get the control's or form's Window Handle [Extended Info: Band: barAutoSearchSentences, Tool:fromAutoSearchSentences]

Cause: The error is caused by an incompatible version of the file atl.dll that is installed when update KB973507 from Microsoft is installed on the computer, either manually or by Windows Update.

Solution: To solve this problem, please download and install the latest build of Déjà Vu X, available from http://www.atril.com/dvx/current/Websetup.exe.

Marcus Geibel
Germany
English to German
TOPIC STARTER
Vielen Dank! Aug 16, 2009

Hallo zusammen,

vielen Dank für Eure Beiträgeicon_smile.gif

Annette, wie du aus Selcuks Kommentar ersehen kannst, lagst Du genau richtig - und in der Tat war Tags vorher das betreffende Windows-Update gelaufen.

Harry und Wolfgang: Die Lösung hat leidernicht geklappt, das Ergebnis war dasselbe (eigentlich logisch, wenn diese dll-Datei nicht passt)

Selcuk: If this has been known by August 13, I wonder why on Aug 14 Atril does not tell me so in their online diagnosis - there it just says: No fix available at this time.
And does so even today!
Many thanks for your help, anyway.

BTW: Regarding the latest DVX version - a colleague of mine updated to this recently and wasn't happy at all with it and thus returned to his old version. Are there any flaws one should know of before installing this recent update?

Viele Grüße/Kind regards
Marcus

Harry Bornemann  Identity Verified
Mexico
English to German
+ ...
logisch.. Aug 17, 2009

Hallo Marcus,

von "logisch" würde ich da noch nicht reden (dazu ist es zu undurchsichtig), aber immerhin verstehe ich jetzt, weshalb ich das Problem nicht habe: Weil ich meine Windows-Updates schon seit mindestens einem Jahr deaktiviert habe, weil die nur die Platte und Registry vollmüllen und ab und zu ein Programm nicht mehr funktioniert..

Danke für die Bestätigungicon_wink.gif

Harry

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

DejaVu startet plötzlich nicht mehr

Advanced search

WordFinder Unlimited
For clarity and excellence

WordFinder is the leading dictionary service that gives you the words you want anywhere, anytime. Access 260+ dictionaries from the world's leading dictionary publishers in virtually any device. Find the right word anywhere, anytime - online or offline.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search