Videogame Uebersetzung, wieviel kostet es?
Thread poster: Chiara Mazza

Chiara Mazza
Italy
Local time: 19:26
German to Italian
+ ...
Aug 25, 2009

Hallo,
Ich hab vor, ein Videogame aus den Deutschen ins Italienischen zu uebersetzen. Wieviel bekommt man dafuer (pro source word)? Ich wuerde fuer eine Agentur arbeiten.

Simona R
Germany
Local time: 19:26
German to Italian
+ ...
Verhandlungssache Aug 26, 2009

Chiara Mazza78 wrote:

Wieviel bekommt man dafuer (pro source word)?

Man bekommt dafür das, was man verlangt und der Kunde auch zahlt. Das ist reine Verhandlungssache, wobei die Verhandlung eine sorgfältige und vernünftige Honorarkalkulation voraussetzt, die wiederum anhand vieler Faktoren erfolgen sollte (Wieviel Erfahrung habe ich denn? Verwende ich CAT-Tools oder nicht? Kann ich dem Kunden einen Mehrwert in Form von speziellen Fachkenntnissen anbieten? Wie viel brauche ich denn überhaupt zum Leben? Und und und...).

Einen Einheitspreis gibt es nicht. Sorry.
Schau doch mal im Archiv nach. Du findest sicher gute Tipps zum Thema Kalkulation.

Simona

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Videogame Uebersetzung, wieviel kostet es?

Advanced search

SDL Trados Studio 2019 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2019 has evolved to bring translators a brand new experience. Designed with user experience at its core, Studio 2019 transforms how new users get up and running and helps experienced users make the most of the powerful features.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search