TTX-Datein mit Word 2003 öffnen
Thread poster: Ahmet Salman

Ahmet Salman  Identity Verified
Germany
Local time: 14:45
German to Turkish
+ ...
Aug 31, 2009

Hallo,
ich habe vom Auftraggeber TTX-Dateien erhalten, die Trados automatisch im TagEditor öffnet. Ich möchte aber die Übersetzung mit Word 2003 durchführen und die Trados Symbolleiste nutzen. Der TExt liegt aber nicht als Word, sondern TTS-Datei vor. Ich habe versucht, die TTX-Dateien mit Word zu öffnen - Befehl "Öffnen mit"- das ist aber daneben gegangen, Word zeigt nur Hiroglyphen an.
Kann mir jemand bei diesem Problem helfen? Wie kann ich TTX-Dateien mit Word öffnen? Was muss ich tun? Muss die TTX-DAteien in Word-Dateien konvertieren??!!
Für hilfreiche Tipps vielen Dank im Voraus?

Grüßle

Ahmet

Direct link Reply with quote

Stefanie Guim Marce  Identity Verified
Germany
Member (2003)
English to German
+ ...
Am besten den Kunden fragen Aug 31, 2009

Hallo,

Hhm, keine Ahnung, ob es da einen Workaround gibt - aber wäre es möglich, den Kunden zu bitten, Word-Dateien zu schicken? Das wäre doch dann die einfachste Lösung, oder?

Gruß,
Stefanie

Andrzej Lejman  Identity Verified
German to Polish
+ ...
PlusToyz Aug 31, 2009

http://www.geocities.com/avvysotsky/PlusToyz.zip

Just follow the instructions:

TTX (TagEditor) file to Trados-like segmented text and back

A.

Post removed: This post was hidden by a moderator or staff member for the following reason: As per poster's request http://www.proz.com/ticket/156919

Andrzej Lejman  Identity Verified
German to Polish
+ ...
Kein Word Sep 1, 2009

Ganz einfach - weil es keine Word-Datei war, wie es sich herausgestellt hat...

PlusToyz unterstüzt InDesing Dateien nicht.

Gruss

A.

[Edited at 2009-09-01 06:51 GMT]

RWSTranslation
Germany
Member (2007)
German to English
+ ...
Gründe? Sep 1, 2009

Hallo,

was sind Deine Gründe, dass Du lieber mit Word übersetzen willst?

Gerade im Umgang mit InDesign Dateien ist es keine wirklich gute Idee, dass Tool zu wechseln. Das kann einen Haufen unangenehmer Probleme verursachen.

Viele Grüße

Hans

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

TTX-Datein mit Word 2003 öffnen

Advanced search

LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search