Übersetzerprüfung in Berlin
Thread poster: xxxGAK
xxxGAK  Identity Verified
Local time: 12:54
English to German
+ ...
Oct 20, 2003

Hallo,

ich bin zur Übersetzerprüfung in Berlin zugelassen und würde gerne wissen, ob jemand evtl. in den letzten zwei oder drei Jahren die Prüfung hier abgelegt hat und mir etwas darüber berichten kann.

MfG
Anett Kiefer

Direct link Reply with quote

Béatrice De March  Identity Verified
Germany
German to French
+ ...
Prüfung in Berlin Oct 20, 2003

Ich habe diese Prüfung im Landesprüfungsamt abgelegt (Dt-Frz/Frz-Dt)und ich fand sie insgesamt sehr schwer. Was möchtest Du sonst darüber wissen? Es lohnt sich aber...

Elke Fehling  Identity Verified
English to German
+ ...
Warum? Oct 21, 2003

Béatrice De March wrote:

Ich habe diese Prüfung im Landesprüfungsamt abgelegt (Dt-Frz/Frz-Dt)und ich fand sie insgesamt sehr schwer. Was möchtest Du sonst darüber wissen? Es lohnt sich aber...

Warum lohnt es sich?
Elke

Béatrice De March  Identity Verified
Germany
German to French
+ ...
Anwort Oct 22, 2003

Warum es sich lohnt?
In Berlin hat dieser Abschluß einen guten Ruf, glaube ich. Und: seitdem arbeite ich sehr fleißig...

Elke Fehling wrote:

Béatrice De March wrote:

Warum lohnt es sich?
Elke

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Übersetzerprüfung in Berlin

Advanced search

SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »
BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search